شاید بدترین زمان اکران فیلم‌ها فاصله میان پایان جشنواره فیلم فجر تا نوروز است. برای همین باید به بهرام توکلی حق داد که به خاطر اکران فیلمش در این زمان شاکی باشد.
کد خبر: ۳۸۷۵۸۱

البته در سینمای ایران این روزها جنگ، جنگ اکران است و تهیه‌کننده‌هایی که بتوانند فیلم‌هایشان را به فصل‌های پرفروش اکران برسانند از یک ضمانت فروش برخوردارند.

توکلی گلایه‌هایش را درباره زمان اکران فیلمش به خبرنگار مهر چنین بیان کرده است: «به نظر می‌رسد «پرسه در مه» زمانی به نمایش درآمده که فیلم‌های دیگر حاضر نشدند به اکران درآیند، چون سینمادارها از این نوع فیلم‌ها خوششان نمی‌آید و ترجیح می‌دهند فیلم‌هایی از جنس دیگر به نمایش بگذارند».

اما از اینها که بگذریم با آرام شدن هیاهوی جشنواره این روز‌ها فیلمی بر پرده سینماهاست که ارزش دیدن دارد. پرسه در مه به کارگردانی یکی از جوان‌های آینده‌دار سینمای ایران است که امسال هم در جشنواره فیلم فجر با فیلم ستایش‌برانگیز «اینجا بدون من» حضور داشت؛ فیلمی که نظر بیشتر منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کرد. حتی در سینماهای اصفهان نیز این فیلم بالاتر از «جدایی نادر از سیمین» قرار گرفت تا نظر مخاطبان را هم همراه با منتقدان داشته باشد.

توکلی پیش از این نیز با فیلم «پابرهنه در بهشت» نوید ظهور سینماگری متفکر و باهوش را داده و اهالی سینما را به ساخت فیلم‌هایی بهتر دلخوش کرده بود. پابرهنه در بهشت نیز در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین کارگردانی فیلم‌های اول و دوم را از آن خود کرد.

حالا موضوع پرسه در مه، داستان بخشی از زندگی امین با بازی شهاب حسینی، دانشجوی رشته موسیقی است که تمام تلاشش را برای ساخت قطعه‌ای موسیقی صرف می‌کند. اما در این مسیر با همسر و البته زندگی ‌اش دچار مشکلاتی می‌شود و به مرز جنون می‌رسد.

در این فیلم لیلا حاتمی، شهاب حسینی، مسعود رایگان و احمد ساعتچیان بازی می‌کنند. توکلی با طرح داستانی ساده، تماشاگر را با فیلم همراه می‌کند و درست وقتی فکر می‌کنید همه گره‌های داستان آن طور که پیش‌بینی کرده‌اید، ساده باز می‌شوند، در ادامه رودست می‌خورید.

میثم اسماعیلی
گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها