رییس سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌غربی خبر داد

کشف یک معدن جدید طلا در سردشت

رییس سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌غربی از کشف یک معدن جدید طلا در شهرستان سردشت خبر داد.
کد خبر: ۳۸۷۴۵۵

"مهدی داداشی زالدین"، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پروانه استخراج معدن "باریت" در یکی از روستاهای سردشت به یک شرکت خصوصی صادر شده بود که عوامل اجرایی آن در زمان عملیات، متوجه رگه‌هایی از طلا در این معدن شدند و پس از طی مراحل کارشناسی مورد تایید قرار گرفت و حتی پروانه استخراج طلای این معدن به شرکت فوق واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بررسیهای صورت گرفته، 763 هزار تن کان‌سنگ طلا در این معدن وجود دارد، اظهار کرد: این میزان کان‌سنگ با عیار 1.8 گرم در تن است و علاوه بر آن نیز 101.5 گرم در تن نقره، در این معدن وجود دارد.

رییس سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌غربی با بیان اینکه علاوه بر این، معادن طلای دیگری نیز در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: معادن "زره‌شوران" و "آغدره" تکاب دو معدنی هستند که در حال حاضر پروانه استخراج آنها صادر شده است و در مناطق دیگر استان مثل بخشهایی از تکاب، شاهین‌دژ، سردشت، ماکو و چالدران نیز عملیات اجرایی برای کشف معادن جدید طلا در حال انجام است.

داداشی با اعلام اینکه معدن زره‌شوران تکاب به عنوان بزرگترین معدن طلای کشور دارای 4 میلیون تن ذخایر قطعی طلا با عیار 6.8 گرم در تن است، گفت: پیش‌بینی وجود 7 میلیون تن طلا با عیار 5.4 گرم در تن نیز برای این معدن انجام گرفته است.

وی سومین معدن در حال استخراج استان را معدن آغدره تکاب با ذخایر 11 میلیون تن و عیار 2.68 گرم در تن اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاری انجام گرفته برای بهره‌برداری از این معدن 800 میلیارد ریال است و تاکنون 750 هزار تن طلا از آن استخراج شده است.

وی در پاسخ به اینکه برای فرآوری طلا از این معادن چه اقداماتی صورت گرفته است، ابراز کرد: مکان‌یابی احداث کارخانه فرآوری معدن طلای زره‌شوران انجام گرفته است و به‌زودی ساخت آن آغاز خواهد شد اما در رابطه با دو معدن دیگر همچنان طرحهای مطالعاتی در دست اقدام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها