کد خبر: ۳۸۶۰۵۹

طرز تهیه: ظرفی را از آب پر کرده و بگذارید آب جوش بیاید. وقتی‌که جوش آمد، مقداری نمک به آن اضافه کنید. حالا کلم‌ها را برگ برگ جدا کرده و داخل آب جوش و نمک بریزید و بگذارید بجوشد تا نرم شود. سپس آنها را در آبکش ریخته و بگذارید آب آن کاملاً گرفته شود. حالا پیازها را پوست کنده، خلالی کنید و با روغن سرخ کنید. سویا را نیم ساعت در آب ولرم خیس دهید و در آبکش بریزید. وقتی آب سویا گرفته شد، آن را همراه گوشت چرخ‌کرده با پیاز داغ سرخ کنید. وقتی ‌که گوشت و سویا سرخ شد، رب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید. این مواد را در ظرفی بریزید.

برنج را آبکش کنید و وقتی‌که آب آن رفت در ظرف بریزید. لپه‌ها را جداگانه بپزید و همراه برنج پخته شده به مواد اضافه کنید. سپس سبزی دلمه را هم که خرد کرده‌اید اضافه کنید. نمک و فلفل و زردچوبه را هم بریزید و خوب مخلوط کنید. حالا یک برگ کلم متوسط را باز کرده و یک قاشق غذاخوری از مواد دلمه را داخل آن بریزید. به این ترتیب تمام برگ کلم‌ها را از مواد دلمه پرکنید. در ظرفی که ته آن چند برگ کلم چیده‌اید، دلمه کلم‌ها را بگذارید تا تمام دلمه‌ها در ظرف چیده شود. مقداری آب در ظرف بریزید و مقداری نمک و فلفل و رب گوجه‌فرنگی هم اضافه کنید و بگذارید تا با شعله کم بجوشد تا بپزد.

شیرینی‌کشمشی

مواد لازم: آرد سفید: 100 گرم، شکر: 100 گرم، روغن جامد یا کره: 100 گرم، کشمش ریز و سیاه: 3 تا 4 قاشق سوپخوری، تخم‌مرغ: 3 عدد، وانیل: نصف قاشق چایخوری.

طرز تهیه: روغن و شکر و وانیل را مخلوط کرده و هم می‌زنیم تا روغن کاملاً نرم، لطیف و صاف شود. تخم‌مرغ‌ها را دانه دانه در مایه روغن و شکر شکسته و خوب بهم می‌زنیم. هنگامی که تخم‌مرغ اول خوب مخلوط شد، تخم مرغ بعدی را شکسته و داخل مایه می‌ریزیم. تخم‌مرغ سوم را هم به همین ترتیب اضافه می‌کنیم. بعد آرد را در مایه می‌ریزیم و بهم می‌زنیم. در مرحله آخر هم کشمش را اضافه می‌کنیم. حالا سینی فر را گذاشته و از مایه آماده شده به اندازه یک گردوی کوچک برمی‌داریم و در سینی می‌گذاریم. باید شیرینی‌ها را با فاصله در سینی بگذارید تا وقتی‌که پخته شد بهم نچسبد. حرارت فر را روی 250 درجه گذاشته و حدود 15 تا 20 دقیقه شیرینی‌ها را در فر می‌گذاریم. وقتی‌که دور شیرینی‌ها طلایی شد شیرینی ما آماده می‌شود.

پاستا با لوبیا سفید

مواد لازم برای 5 نفر پاستا: 400 گرم، لوبیا سفید: 150 گرم، گوجه‌فرنگی: 500 گرم، کره: 80 گرم، رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری، ریحان، روغن، نمک و فلفل: به میزان لازم.

طرز تهیه: ابتدا لوبیا سفید را پخته و کنار می‌گذاریم. سپس ریحان را خرد کرده و با نصف کره در تابه تفت می‌دهیم. گوجه‌فرنگی‌ها را پوست می‌کنیم (برای پوست کندن گوجه فرنگی ظرف آبی را بگذارید تا جوش بیاید، سپس به مدت یک دقیقه گوجه فرنگی‌ها را داخل آب جوش بیندازید، بعد آنها را در آورده و در آب سرد بیندازید. به این صورت پوست گوجه‌فرنگی براحتی کنده می‌شود). سپس آنها را رنده می‌کنیم و با رب گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل به کره و ریحان اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا بجوشد و غلیظ شود. حالا زمان آن است که لوبیا سفید پخته شده را هم اضافه ‌کنیم و بگذاریم تا به مدت 15 دقیقه بجوشد. سپس ماکارونی را به همراه نمک در ظرف آب جوش می‌ریزیم. در این مرحله باید ماکارونی را چند بار خوب هم بزنیم تا به هم نچسبند. ماکارونی‌ها باید به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب بجوشند. بعد از این زمان ماکارونی را در آبکش ریخته و روی آن آب سرد می‌ریزیم. وقتی که آب ماکارونی رفت، آنها را داخل سس ریخته و چند دقیقه روی حرارت هم می‌زنیم. حالا ماکارونی ما آماده است، آن را داخل ظرفی می‌ریزیم و در ضمن می‌توانید آن را با چند برگ ریحان تزئین کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها