متخصصان علوم پزشکی در اروپا هشدار دادند که مصرف زیاد پنیر خطر ابتلا به سرطان مثانه را تشدید می‌کند. این متخصصان هشدار دادند افرادی که روزانه بیش از 53 گرم پنیر می‌خورند خطر ابتلا به سرطان مثانه در آنها بیش از 50 درصد افزایش پیدا می‌کند. 53 گرم پنیر تقریبا به اندازه یک تکه کوچک شکلات است.
کد خبر: ۳۸۵۹۳۵

مجله اروپایی سرطان در این باره گزارش داد که در عین حال خوردن کمتر از این مقدار پنیر در روز هیچ خطری برای سلامت مثانه ندارد. این متخصصان در آزمایشات خود چگونگی تاثیر رژیم غذایی چرب روی احتمال ابتلا به سرطان مثانه را در 586 داوطلب سالم و مبتلا به سرطان مثانه بررسی کرده و به این نتایج دست یافتند. آمارها نشان می‌دهند که سالانه حدود 10 هزار نفر تنها در انگلیس قربانی سرطان مثانه می‌شوند و احتمال ابتلا به این سرطان در افراد سیگاری 4 برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری است.

بنا بر این گزارش، سرطان مثانه دومین سرطان شایع دستگاه ادراری است که از کل سرطان‌های موجود، حدود 7 درصد از سرطان‌های مردان و همچنین 2 درصد از سرطان‌های زنان را تشکیل می‌دهد. همچنین 65 سالگی سن متوسط ابتلا به این نوع سرطان است. شایع‌ترین علائم سرطان مثانه وجود خون در ادرار است که در اکثر موارد دیده می‌شود. همچنین درد مشترک در پهلو و درد استخوانی از سایر علائم این بیماری است.

متخصصان می‌گویند چربی‌های اشباع شده مثل گوشت و لبنیات احتمال بروز این سرطان را تشدید می‌کند، اما در عوض چربی‌های سالم مثل روغن زیتون نقش حفاظت‌کننده در برابر این بیماری دارند./ ایسنا

استفاده از داروهای تیروئید موهای زائد بدن را افزایش می‌دهد

فوق‌تخصص غدد کودکان و رئیس مرکز طبی کودکان تهران گفت: استفاده از داروهای تیروئید، موهای زائد بدن ازجمله موهای زائد صورت انسان را بیشتر می‌کند.

دکتر علی ربانی افزود: برخی افراد تصور می‌کنند که رشد موهای زائد بویژه در ناحیه صورت به دلیل بیماری تیروئید است و از داروهای این بیماری استفاده می‌کنند در حالی که داروها و قرص‌های تیروئید، محرک پیاز مو است و موجب افزایش موهای زائد می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره مصرف داروهای تیروئید گفت: افراد باید داروهای تیروئید را با دستور پزشک و پس از تشخیص بیماری کم‌کاری یا پرکاری تیروئید، استفاده کنند. ربانی یادآور شد بیماری تیروئید یا به صورت مادرزادی در دوران کودکی یا به صورت یک بیماری خودایمن در دوران بزرگسالی بروز می‌کند.

بیماری خودایمن نوعی بیماری است که در آن سلول‌های ایمنی بدن، تیروئید را به عنوان عضو بیگانه تصور کرده و به آن حمله می‌کنند./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها