احمدی‌نژاد:‌در خاورمیانه جدید جایی برای آمریکا و اسرائیل نخواهد بود

افتخاری دیگر

ایران دیروز صحنه تجلی عظمت یک ملت در حمایت از بیداری اسلامی در جهان اسلام بود و برگی دیگر بر افتخارات ملت ایران در سراسر کشور افزوده شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، حضور گسترده مردم کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن امسال، این پیام را به گوش جهانیان رساند که ملت ایران در پاسداری از انقلاب خود و ثمره خون شهیدان لحظه‌ای تردید نمی‌کند. سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مراجع تقلید، علما و بسیاری از مسوولان هم دیروز دوشادوش مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشتند. اعضای تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی و اجتماعی هم فارغ از گرایش‌های سیاسی همراه مردم بودند. البته بخشی از شور و نشاط راهپیمایی امسال برای تقویت روح امیدی بود که در روزها و هفته‌های اخیر در ملت‌های آزادیخواه و عدالت‌طلب منطقه زنده شده است. در همین راستا بود که ملت ایران دیروز در سالروز جشن ملی خود، حمایت از قیام ملت مصر را فریاد زد تا این فریادها قوت قلبی باشد برای مردم آزاده جهان. حتی در قطعنامه پایانی راهپیمایی امسال نیز بخشی به حمایت از قیام مردم مصر اختصاص داده شده بود.
کد خبر: ۳۸۵۴۷۲

در این بخش از قطعنامه راهپیمایی آمده بود: قیام پرشکوه مردم مصر و فریادهای اسلام‌خواهی آنان در آستانه سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران، رویش شوق‌انگیز و طراوت‌بخش دیگری است که صدور حقیقی انقلاب اسلامی را معنا می‌کند، ملت ایران، با برخورداری از تجربیات 32 سال پایداری و بصیرت و پیشرفت، ضمن اعلام حمایت کامل از قیام مردم مسلمان مصر و خیزش مردم تونس و دیگر کشورهای خاورمیانه، آنان را به هوشیاری کامل در مقابل توطئه‌ها و ترفندهای پیچیده نظام استبداد بین‌الملل و در راس آن آمریکا و اسرائیل برای ایجاد اختلاف و انحراف در مسیر مبارزات ملت‌ها فرا می‌خواند. راهپیمایان در این قطعنامه تاکید کردند: ملت ایران با اعلام حمایت همه‌جانبه از مظلومان و پشتیبانی از حرکت‌های ضدظلم، فجایع خونبار آمریکا و هم‌پیمانان شیطان بزرگ در فلسطین، عراق، افغانستان، لبنان و دیگر مناطق جهان که دستاوردی جز آغشته شدن دستان آمریکای جنایتکار به خون مسلمانان را ندارد به شدت محکوم می‌کند.

اختلاف، موریانه انقلاب است

در بخش دیگری از قطعنامه پایانی راهپیمایی دیروز آمده بود: ملت متحد و پراستقامت ایران، گذر از فراز و نشیب‌ها،

بحران‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌ها و تداوم حرکت کشور به سمت تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب را در درجه نخست، وامدار مدیریت و رهبری خردمندانه و پرصلابت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ولی‌فقیه زمان دانسته و همدل و یکصدا بر تبعیت از اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) و پیروی کامل از رهنمودهای معظم‌له، تاکید کرده و تضعیف این حقیقت درخشان و راهگشا را خوش خدمتی به دشمنان اسلام و انقلاب دانسته و آن را شدیدا محکوم می‌کند. راهپیمایان همچنین ضمن گرامیداشت یاد دانشمندان شهید، دکتر علیمحمدی و دکتر شهریاری و تاکید بر حقوق کامل هسته‌ای ملت ایران، سیاست پایداری نظام در مقابل فشار قدرت‌های قلدر جهانی را مورد حمایت کامل قرار دادند. در بخش دیگری از قطعنامه پایانی راهپیمایی دیروز با تاکید بر این‌که اختلاف، موریانه انقلاب است، آمده بود: مدیریت اختلاف سلایق و پرهیز از هرگونه گفتار و رفتار اختلاف‌برانگیز، خواست رهبر حکیم انقلاب و وظیفه مسوولان نظام است.

گرایش به عدالت روز‌افزون شده است

رئیس‌جمهور هم که سخنران راهپیمایی تهران بود، دیروز در اجتماع گسترده راهپیمایان تهرانی در میدان آزادی با تاکید بر این‌که در خاورمیانه جدید، جایی برای آمریکا و اسرائیل نخواهد بود، گفت: انقلاب اسلامی یک آغاز بود اما هرگز یک پایان نخواهد بود. احمدی‌نژاد افزود: حقیقت این است که حرکت آخر آغاز شده است و ما امروز در متن یک انقلاب عظیم جهانی به مدیریت آن عزیز قرار داریم. وی با بیان این‌که جهان در حال تلاطم است، ادامه داد: یک بیداری انسانی عظیم در حال وقوع است، دست مدیریت الهی امام قابل مشاهده است، دل‌ها و اندیشه‌ها به سرعت به ضرورت حکومت جهانی و ضرورت حاکمیت انسان کامل متصل به آسمان گرایش پیدا می‌کند. احمدی‌نژاد گفت: بیداری و حرکت منحصر به ایران و خاورمیانه و شمال آفریقا یا مصر و تونس نیست و در همه جای جهان اعم از آمریکای لاتین، آفریقا، اروپا و آسیا، حرکت آغاز شده و گرایش به توحید و عدالت و گرایش به عدالت‌گستر حقیقی روزافزون است. رئیس‌جمهور افزود: به ملت‌ها و جوانان اسلامی و عربی، مردم و جوانان سربلند مصر و همه ملت‌های عالم عرض می‌کنم که هوشیار باشید، حق شماست که آزاد باشید و حاکمیت خود را اعمال و درباره مسائل کشوری و جهانی آزادانه اعمال نظر و اراده کنید.

احمدی‌نژاد خطاب به ملت‌ها گفت: انتخاب نوع حکومت، شکل اداره کشور، نوع حاکمان و شخص آنها حق شماست.

رئیس‌جمهور خطاب به قدرت‌های سلطه‌گر جهانی نیز گفت: لازم نیست برای ملت‌های عربی دلسوزی کنید زیرا شما در همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و ظلمی که به مردم منطقه شده است، شریک هستید. احمدی‌نژاد گفت: اگر می‌خواهید رفتار خود را اصلاح کنید و ملت‌ها به شما اعتماد کنند اولا در امور کشورهای منطقه ازجمله مصر و تونس دخالت نکنید و اجازه دهید این ملت‌ها کار خودشان را انجام دهند و تصمیم خودشان را بگیرند. رئیس‌جمهور افزود: باید رژیم صهیونیستی را که عامل همه جنایت‌هاست، جمع کنید و همان‌طور که آن را آوردید و تحمیل کردید، دست و پایش را جمع کنید و منطقه را آزاد کنید.

استقرار اولین ایرانی قبل از سال 1400 در فضا

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: احیای خودباوری، اولین دستاورد انقلاب اسلامی است که پس از ایران در فاصله‌ای زمانی در دیگر کشورها دیده شده است. رئیس‌جمهور پیشرفت‌های عظیم علمی و صنعتی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز دانشمندان ما در عرصه‌های مختلف علمی فعالند. وی گفت: امروز در موضوع هوافضا، هم سکوی پرتاب ساخته‌ایم و هم انواع پرتاب گرها را می‌سازیم. رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که امروز در فکر پرتاب موجودات زنده به فضا هستیم، گفت: قبل از سال1400، اولین ایرانی با دستگاه ساخت ایران در فضا قرار خواهد گرفت و در سال آینده، موجودات زنده با پرتاب‌گرهای ساخت کشورمان به فضا می‌روند. احمدی‌نژاد افزود: قبل از این ملت ایران را به پسته، فرش و بعضی از این امور می‌شناختند که اینها بسیار ارزشمند است اما امروز به جایی رسیده‌ایم که وقتی سفر می‌کنیم علاوه بر پسته و هنر دستی ایران، یک دستگاه پیشرفته و بسیار مجهز از نانو تکنولوژی و پیشرفت‌های فناوری ایران را به عنوان سوغات ایران هدیه می‌دهیم. احمدی‌نژاد گفت: در موضوع هسته‌‌ای، امروز دنیا می‌داند، همه چرخه سوخت هسته‌ای از صفر تا صد در اختیار دانشمندان و جوانان ایران زمین است.

سازندگی در تاریخ ایران بی‌نظیر است

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن گفت: امروز دانشمندان ما در زیست فناوری، ساخت داروهای جدید، سلول درمانی و روش‌های جدید درمان در رده‌های بالای جهان قرار گرفته و در رده‌های دوم تا دهم علمی جهان هستند. وی گفت: با علم و آگاهی می‌گویم که سازندگی این 30سال در همه تاریخ ایران بی نظیر است. احمدی‌نژاد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان اقدامی در راستای اجرای عدالت یاد کرد و گفت: بزودی مجددا درباره هدفمند کردن یارانه‌ها و دستاوردهای آن با مردم سخن خواهم گفت.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش گفت: تا امروز بیش از 39میلیون نفر سهام عدالت گرفته‌اند که این تعداد با برنامه‌ریزی انجام شده، بزودی به 45 میلیون نفر خواهد رسید. وی با بیان این‌که تاکنون یک میلیون و 600 هزار شغل ثابت ایجاد شده است، گفت: با برنامه‌ریزی دولت تا قبل از پایان دولت دهم در کشور دیگر مشکلی به نام بیکاری جوانان وجود نخواهد داشت. وی گفت: البته پیگیری عدالت، آرمان و تعهد ما به ملت است و به‌رغم همه فشارهای داخلی و خارجی، کارشکنی‌ها و توهین‌ها این راه نورانی را تا آخر دنبال خواهیم کرد و حسرت را به دل دشمنان خواهیم گذاشت.

جریان‌های حامی صهیونیست‌ها سرنگون می‌شوند

دیروز به خاطر همزمان شدن روز 22 بهمن با روز جمعه، راهپیمایان تهرانی پس از شرکت در مراسم راهپیمایی، به دانشگاه تهران رفتند و نماز جمعه را به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، اقامه کردند.

خطیب جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کرد: جریان‌های حامی رژیم صهیونیستی در دنیای اسلام بزودی سرنگون خواهند شد. صدیقی افزود: هر جریانی که در جهان اسلام موجب پایمال شدن حقوق حقه مسلمانان بویژه فلسطینی‌ها بوده و هر حکومتی که ملتش را تحقیر و سلطه بیگانگان بویژه آمریکا را تأمین کرده است امروز در مواجهه با ملت‌ها، پایان راهش را طی می‌کند. وی گفت: انقلاب ایران برای مردم شریف، انقلابی و مجاهد مصر تجربه خوبی است و ما شکرگزاریم که سردمداران انقلاب این کشور از رهبری ما به عنوان امام خامنه‌ای یاد می‌کنند و آرزوی داشتن چنین رهبری را در دل نگه نمی‌دارند و به زبان می‌آورند. صدیقی اضافه کرد: ملت مصر باید رویدادهایی را که در گوشه و کنار پیش می‌آید با هوشیاری مدیریت کند، متوقف نشود و بیرون رفتن مبارک برایشان بیرون رفتن شخص نباشد.

وی گفت: از مردم انقلابی بویژه دانشگاه الازهر و علمای مصر انتظار است که در صحنه حضور جدی داشته و مراقب باشند جریانی شبیه جریان قبل دوباره ملت این کشور را گرفتار نکند.

رئیس‌جمهور در عرصه وحدت نیز پیشگام باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین با تاکید بر وحدت ملی گفت: امروز ایران ام القرای اسلام است و همه جهان از ملت ایران الگو گرفته که این مرهون رهبری، حضور جدی مردم و اتحاد کلمه است. وی افزود: رئیس جمهور عزیز ما که در صحنه‌های بین‌المللی خط‌شکن شده و جزو مفاخر عصر ما قرار گرفته است، انتظار می‌رود در موضوع حفظ وحدت هم به همان درجه پیشگام و خط‌شکن باشد. خطیب جمعه تهران گفت: اتحاد مسوولان نظام باید مثال زدنی باشد و زیر یک پرچم با هدایت یک رهبر ید واحده باشند.

بازتاب گسترده حماسه 22 بهمن در رسانه‌های جهان

حضور گسترده و میلیونی ایرانیان در بیعت مجدد با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و رهبری در سی‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب، در رسانه‌های بین‌المللی بازتابی گسترده‌ای داشت و هر یک از رسانه‌های بین‌المللی، خبر این روز عظیم ملت ایران را در صدر اخبار خود قرار دادند.

در این میان شماری از رسانه‌های غربی سعی کردند از کنار این حضور گسترده به سادگی بگذرند یا آن را کمرنگ جلوه دهند. برخی رسانه‌ها نیز با کوچک جلوه دادن جمعیت میلیونی مردم ایران که در راهپیمایی شرکت کرده بودند، تنها با فرافکنی گزارش دادند که دولت مانع راهپیمایی مخالفان شده است.برخی کارشناسان بر این باورند از آنجا ‌که تظاهرات گسترده در مصر با راهپیمایی میلیونی در ایران در روز 22بهمن همزمان شده است و از ترس آن‌که این دو رخداد شبیه به یکدیگر جلوه کنند، رسانه‌های غربی از پوشش خبری راهپیمایی گسترده ایران خودداری کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی «بی.‌بی.‌سی» حضور ده‌ها میلیون ایرانی در بیعت با نظام و رهبری در حماسه 22 بهمن 89 را به هزاران نفر تقلیل داد و خبرگزاری رویترز نیز با وجود خصومت خبری، مجبور شد سکوت خود را بشکند و با این‌که در راهپیمایی سی‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میلیون‌ها ایرانی شرکت داشتند، گزارش داد که هزاران ایرانی در این راهپیمایی حضور داشتند.

اما شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا در خبری به حضور چشمگیر ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اذعان کرد و گزارش داد: هزاران هزار نفر در این راهپیمایی حضور پیدا کردند و 22 بهمن را جشن گرفتند. آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشت: صدها هزار ایرانی در گرامیداشت سالروز 22 بهمن به خیابان‌ها آمده‌اند تا حمایت خود را از نظام این کشور به نمایش بگذارند.این خبرگزاری در ادامه نوشت: در میدان آزادی تهران، جمعیت عظیمی در حالی که پرچم‌های ایران و تصاویر «آیت‌الله خمینی» بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و همچنین تصاویری از «آیت‌الله‌خامنه‌ای» را در دست داشتند، گردهم آمده بودند. خبرگزاری فرانسه هم با اعلام خبر حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد: مردم در این راهپیمایی پلاکاردهای «مرگ‌بر‌آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و حمایت از مردم مصر در مقابل حسنی مبارک در دست داشتند.

خبرگزاری شینهوا نیز در انعکاس راهپیمایی عظیم مردم ایران، آن را در جهت تجدید پیمان ملت ایران با نظام جمهوری اسلامی دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها