رضا علیرضایی، یک شهروند مشهدی گفت: با توجه به این که مردم در 15 سال گذشته مشکلات ناشی از اجرای این پروژه را تحمل کردهاند، انتظار داشتند قیمت بلیت مناسب در نظر گرفته شود. بلیت 300 تومانی قطار شهری مشهد برای اقشار کم درآمد مقرون به صرفه نیست.
در واکنش به اینگونه درخواستها ، شهردار مشهد گفت: قیمت بلیت در همین حدود تخمینزده شده، اما هنوز قطعی نیست.محمد پژمان افزود: برای تعیین قیمت، تنها مجموعه هزینههای جاری متروی مانند برق، 400 نیروی انسانی و تعمیرات در نظر گرفته میشود.
وی با اشاره به هزینههای جاری متروی مشهد اظهار کرد: هزینه جاری قطار شهری این کلانشهر در بودجه سال آینده شهرداری حدود 50 میلیارد تومان پیشنهاد شده است.مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی مشهد نیز گفت: نرخ بلیت قطار شهری شهر مشهد پس از تصویب شورای شهر اجرایی میشود.
غلامرضا رجبنژاد افزود: نرخ بلیت متروی مشهد در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته است.حامد مقدم، یک مسوول در شهرداری مشهد نیز درباره زمان مشخص شده برای استفاده از خدمات مترو گفت: زمان سرویسدهی به شهروندان از ساعت 9 صبح تا 13 در قالب 2 شیفتکاری تعیین شده که به مرور، این بازه زمانی افزایش خواهد یافت.
پروژه متروی مشهد قرار بود روز چهارشنبه گذشته با حضور رئیسجمهور افتتاح شود، اما با سفر معاون اول رئیسجمهور به جای وی به مشهد، افتتاح این پروژه به تعویق افتاد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد