کلاهبرداری که با شیوه‌های متعدد از زنان جوان سرقت می‌کرد، ‌توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.
کد خبر: ۳۸۳۹۷۵

به گزارش ایسنا، زن جوانی در نهم تیرماه امسال به کلانتری 125 یوسف‌آباد مراجعه کرد و گفت: فردی به هویت «رضا طلوعی» که خود را آشنا به مسائل حقوقی و دارای نفوذ در مراجع قضایی معرفی کرده بود، به بهانه حل مشکلات حقوقی از من مبلغ 10 میلیون تومان گرفت و پس از آن متواری شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته به کارآگاهان گفت: چندی پیش برای پیگیری مشکل حقوقی به یکی از مراجع قضایی تهران مراجعه کردم و در زمان خروج مرد نسبتا جوانی که ظاهری بسیار مرتبی داشت، با حالتی بسیار مؤدبانه از من پرسید که آیا مشکل حقوقی دارم و من که در آن لحظه به دنبال راهی برای حل مشکل خود بودم با دیدن ظاهر آراسته و نحوه برخورد این مرد جوان به او اعتماد کرده و مشکل خود را توضیح دادم.

این مالباخته ادامه داد: این فرد به بهانه این که وکیل دادگستری و آشنا به مسائل حقوقی است ادعا کرد که در کوتاهترین زمان می‌تواند مشکلم را حل کند. ما چندین ملاقات با یکدیگر داشتیم که آخرین بار عنوان کرد که با تعدادی از دوستانش در خصوص پرونده‌ام صحبت کرده و آنها قول مساعد دادند که مشکل من را برطرف کنند اما رسیدگی به این پرونده و طی کردن مراحل مختومه کردن پرونده نیاز به صرف مبلغی در حدود 10 میلیون تومان دارد که در کمترین زمان این پول موردنظر را برای او تهیه کردم و پس از تحویل این مبلغ به وی، ناگهان تماس‌های تلفنی قطع شد و وی یکباره ناپدید شد.

کارآگاهان با جمع‌بندی اطلاعات بدست آمده از شاکی پرونده اطمینان پیدا کردند که متهم تحت تعقیب آنان یک کلاهبردار حرفه‌ای است در نتیجه در اولین مرحله تحقیقات خود اقدام به چهره‌نگاری تصویر متهم کردند و با بدست آمدن چهره فرضی متهم و مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، هویت واقعی او به نام «مجید ـ س»37 ساله مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که متهم از به اتهام جرایم مختلف از قبیل سرقت، خیانت در امانت، سرقت مسلحانه و کلاهبرداری از زنان تحت تعقیب کارآگاهان پایگاه دوم، چهارم و اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ است و از حدود دو سال گذشته با قرار وثیقه از زندان خارج و متواری شده است.

در جمع‌بندی‌ها مشخص شد که این متهم به شیوه‌های مختلف با خانم‌های جوان ارتباط برقرار کرده و به بهانه‌های مختلف از جمله ازدواج و... ضمن جلب اعتماد، اقدام به کلاهبرداری یا سرقت اموال آنان کرده و پس از آن متواری شده است.

یکی از این مالباختگان در مورد نحوه سرقت اموالش گفت: چندی پیش با مرد جوانی به نام «فرهاد افشار» آشنا شدم که پس از مدتی از آغاز آشنایی قرار ازدواج با یکدیگر گذاشتیم؛ یک روز که برای انجام امور شخصی از منزل خارج شده بودم، در زمان بازگشت به منزل متوجه سرقت تمامی طلا و جواهرات داخل منزل، چندین تخته‌فرش ابریشم؛ 3 هزار دلار ارز خارجی و.... به ارزش تقریبی 80 میلیون تومان شدم که ماموران اعلام کردند سارق یا سارقان به احتمال زیاد کلید منزل را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: زمانی که از وقوع این سرقت مطلع شدم با فرهاد تماس گرفتم تا موضوع را به او اطلاع دهم اما در کمال تعجب دیگر او پاسخگوی تماس‌های من نبود و احتمال می‌دهم که این سرقت توسط خود او انجام شده باشد.

کارآگاهان پایگاه سوم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم علاوه بر کلاهبرداری و سرقت، به شیوه سرقت تحت پوشش مأمور نیز اقدام به سرقت چندین دستگاه خودرو سواری گران قیمت از جمله یک دستگاه «بی‌ام‌و» به ارزش تقریبی 120 میلیون تومان و یک دستگاه ماکسیما و یک دستگاه «تویوتاکمری» کرده است.

بنابر اظهارات یکی از مالباختگان، متهم در 14 اردیبهشت ماه در محدوده میدان تجریش در حالی که ملبس به لباس سرهنگی بوده اقدام به سرقت خودروی سواری تویوتا او کرد.

کارآگاهان پایگاه سوم در ادامه تحقیقات با وجود آن که متهم به هیچ عنوان اثر یا نشانه‌ای مشخص از خود به جای نگذاشته بود، پس از چندین ماه اقدامات پلیسی محل‌های تردد وی را در خیابان عباس‌آباد شناسایی کردند و در یک اقدام غافلگیرانه وی را به همراه یک دستگاه تویوتا کمری نقره‌ای رنگ، در29 دی‌ماه امسال دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل کردند.

کارآگاهان با بررسی سوابق خودرو مکشوفه اطمینان پیدا کردند که این خودرو همان خودروی سرقت شده در منطقه تجریش است.

متهم پس از حضور تعدادی از مالباختگان چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به ناچار لب به اعتراف گشود و به جرایم مختلف خود اعتراف کرد.

وی درباره سرقت منزل یکی از زنان مالباخته و سرقت بیش از 80 میلیون پول و وسایل گران قیمت به کارآگاهان گفت: به بهانه ازدواج، با خانم جوانی به نام «مژگان ـ الف» آشنا شدم و در مدت بسیار کوتاهی توانستم اعتماد او را جلب کنم و یک روز که به همراه یکدیگر بیرون رفته بودیم، در یک لحظه از غیبت او استفاده کرده و دسته کلیدش را برداشتم و قبل از آن که متوجه نبود دسته کلیدش شود، از تمامی کلیدها یک کلید یدک تهیه کرده و منتظر ماندم تا اطمینان پیدا کنم او در منزل حضور ندارد.

این متهم ادامه داد:‌ وقتی از نبودن مژگان در منزلش مطلع شدم به خانه‌اش رفتم و با استفاده از اطلاعاتی که مژگان در خصوص نگهداری مقادیر قابل توجهی طلا و ارز خارجی در منزلش در اختیارم گذاشته بود، اقدام به وارسی منزل و سرقت تمام پول‌ها، طلاها و دیگر وسایل گران قیمت داخل منزل کرده و پس از آن هم ارتباط خود را مژگان قطع کردم.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این متهم در اقدامات خود از هویت‌های جعلی مختلف «رضا طلوعی»، «فرید افشار»، «سعید افشار» و «فرهاد افشار» استفاده کرده است.

وی با اشاره به ارتکاب سرقت‌های تحت پوشش مأمور و سرقت‌های به عنف از سوی متهم گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان که به شیوه «سرقت به عنف» و «تحت پوشش مأمور» مورد سرقت قرار گرفته و در مراجعه به پلیس آگاهی وی را شناسایی کرده‌اند، متهم برای رسیدگی تخصصی درباره دیگر جرایم احتمالی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

ذاکر استقامتی از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند دعوت کرد تا برای طرح و پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها