آنجلوتی می‌تواند مصدومیت برخی از بازیکنان بزرگ خود را بهانه کند

چلسی در سراشیبی سقوط

پس از پیروزی 3 بر یک آرسنال برابر چلسی در ورزشگاه امارات آرسن ونگر تلاش داشت تا به خبرنگاران بقبولاند این پیروزی به منزله تحولی مثبت در شخصیت آرسنال و خیز این تیم برای قهرمانی است. اما فوتبال‌نویسان بیش از آن‌که به حرف ونگر اعتقادی داشته باشند و آرسنال را متحول شده بدانند، این نتیجه را نشانه‌ای برای سقوط چلسی در این فصل دانستند. کسب تنها 6 امتیاز از 24 امتیاز ممکن در 8 بازی آخر و عدم پیروزی در هیچ‌کدام از آنها نشان می‌دهد اتفاق بدی در تیم رخ داده که دامنه آن هر هفته بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۳۸۰۴۴۶

گرچه گفته می‌شود رومن آبراموویچ قصد ندارد تغییری در جایگاه کارلو آنجلوتی ایجاد کند، اما اگر شرایط تیم به همین‌گونه پیش برود کسب 2 جام برای آبی‌ها در فصل قبل نمی‌تواند تضمینی برای ماندن این مربی ایتالیایی روی نیمکت چلسی تا پایان فصل باشد. او پس از آخرین باخت سنگین چلسی در لیگ برتر بیشتر سعی در خودزنی داشت تا این‌که بخواهد از هر کدام از بازیکنان تیمش انتقاد کرده باشد: «ما به خواب رفته بودیم و باید از این خواب بیدار شویم و شاید نوبت من باشد که پیش از سایرین از خواب بلند شوم.»

البته آنجلوتی می‌تواند مصدومیت برخی از بازیکنان از جمله دروگبا، لمپارد، تری، آلکس و بوسینگوا را در هفته‌های اخیر بهانه کند ولی یک باشگاه بزرگ و باتجربه همیشه برای مصدومیت‌ها در طول فصل برنامه دارد تا بتواند همیشه شانس قهرمانی را برای خودش حفظ کند.

درباره این‌که چرا چلسی به این روز افتاده و دیگر نمی‌تواند اقتدار گذشته را داشته باشد حرف‌های زیادی گفته شده است. تساوی برابر آستون ویلا و شکست برابر وولوز نشان داد کارلو آنجلوتی هنوز نتوانسته راه‌حلی برای رهایی تیمش از نوار نتایج ناامیدکننده داشته باشد. در ابتدای فصل رومن آبراموویچ که سال‌ها برای آکادمی‌ بازیکنان جوانش هزینه کرده بود تصمیم گرفت عده‌ای از آنها را به تیم بزرگسالان بیاورد. جفری بروما و جاش مک ایکران از جمله بازیکنانی بودند که به تیم آمدند تا در کنار بازیکنان باسابقه قرار بگیرند و بتوانند جای خالی بازیکنانی چون ریکاردو کاروالیو یا میشاییل بالاک را پر کنند. چلسی در اول فصل تنها 19 بازیکن بزرگسال معرفی کرد و همیشه این نگرانی را داشت که شاید با مصدومیت بازیکنان اصلی‌اش نتواند در رقابت برای قهرمانی حضور موثر داشته باشد و حالا این تردید آنجلوتی به یقین تبدیل شده است و بازیکنان جوان هم نتوانستند در بازی‌های اخیر جای بازیکنان مصدوم را پر کنند. این خلأ در خط دفاعی از سایر خطوط مشهودتر است، جایی که اشلی کول یکی از بهترین بازیکنان فصل قبل در کنار بوسینگوا و پریره‌را دفاع‌های کناری چلسی هستند، اما چلسی در هفته‌های اخیر از این ناحیه ضربه زیادی خورده است. در خط حمله هم آمار بازیکنان چلسی در ماه‌های اخیر ناامیدکننده بوده است. از 7 نوامبر تاکنون، دروگبا در 12 بازی تنها 3 گل به ثمر رسانده که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بوده، فلورن مالودا هم در 12 بازی تنها 2 گل‌زده و نیکلا آنلکا در 9 بازی‌ای که به میدان رفته اصلا گلی نزده است.

در این شرایط تنها راه نجات آنجلوتی می‌تواند خرید در ژانویه باشد. آنجلوتی در آخرین کنفرانس خبری‌اش به صراحت اشاره کرد به چند بازیکن تازه نیاز دارد و آبراموویچ باید از او در ژانویه حمایت مالی به عمل بیاورد. دیوید لویس با قیمت 27 میلیون یورو هدف اول اوست که باید از بنفیکا خریداری شود. گری کیهیل از بولتون هم گزینه خوبی برای خط دفاع است تا بتواند جایگزین آلکس شود. آلکس زانوی خود را در برزیل عمل کرده و این هفته به انگلستان باز می‌گردد و شاید تا یک ماه دیگر امکان بازی نداشته باشد. در خط حمله هم چندین گزینه می‌توانند تعیین‌کننده باشند هرچند مشکلات چلسی تنها نبود بازیکن نیست.

منبع: گاردین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها