هزاران سال است که انسان‌ها به هر نحو سعی می‌کنند از دسترنج دیگری استفاده کنند. البته زندگی انگلی به قبل از انسان‌ها باز می‌گردد و این موضوع تازه‌ای نیست، اما دزدی و جیب‌بری هر روز رنگ و شکل تازه‌ای می‌گیرد. آنچه از شواهد و بررسی‌های اولیه بر می‌آید این است که دزدان و سوءاستفاده‌کنندگان نه با روش‌های خاص و پیچیده و نه با استفاده از ابزار شگفت‌انگیز بلکه با استفاده از ناآگاهی مخاطب دست به چنین اقدامی می‌زنند.
کد خبر: ۳۷۸۹۸۷

نمونه این نوع کارها در بازار ارتباطات نیز کم نیست و بنا به هر موضوعی نمونه‌های جدیدی پیش می‌آید.

برخی سایت‌های اینترنتی که اعلام می‌کنند کارت شارژهای ایرانسل و همراه اول را به نصف‌قیمت یا با تخفیف‌های بسیار زیاد ارائه می‌دهند، عملا با جعل کردن درگاه اینترنتی بانک‌ها اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند و به این طریق می‌توانند حساب افراد را یا کاملا تخلیه نمایند یا به صورتی که فرد متوجه برداشت‌های کوچک نشود مبالغ زیاد را طی زمان طولانی برداشت نمایند. مدیر روابط عمومی ‌ایرانسل در این باره به خبرنگار جام‌جم گفت: این سایت‌ها کاملا غیرقانونی بوده و اقدام آنها جرم محسوب می‌شود که قابل پیگیری است و ما نیز تا جایی که قانون اجازه دهد پیگیر این موضوع هستیم.

کریم بیگی ادامه داد: ایرانسل در تمام اطلاعیه‌ها و آگهی‌های خود همیشه گفته است کارت شارژ را با استفاده از روش های زیر خریداری کنند: نمایندگی‌های مجاز، خودپرداز بانک‌های طرف قرارداد، پایانه فروشگاهی، بانک‌های طرف قرارداد و در اینترنت نیز فقط از طرق سایتirancell.ir که در آنجا لینک مستقیم بانک‌ها قرار داده شده است. وی همچنین اضافه کرد: اصولا فروش اعتبار مکالمه کمتر از مقدار اعلام شده منطقی نیست. نوع دیگر این سوء‌استفاده‌ها از شماره‌های شبکه هوشمند مخابرات است که در برخی از این شماره‌ها با تماس فرد برای هر دقیقه مکالمه هزینه‌ای برای فرد تماس گیرنده منظور می‌شود و این مبلغ به حساب صاحب شماره هوشمند واریز می‌گردد. در برخی موارد پیامک‌ها یا اعلامیه‌هایی منتشر می‌شود که حاوی عناوینی مانند: «برای پیگیری یارانه‌ها با شماره زیر تماس بگیرید» یا «برای تکمیل ثبت‌نام خود با شماره زیر تماس بگیرید» است. اما تمام این شماره‌ها که با 9092 شروع می‌شوند بابت تماس از شما هزینه دریافت می‌کنند که روی قبض تلفن شما خواهد آمد. گفتنی است همراه اول نیز بارها توصیه کرده است کارت شارژ را فقط از مبادی قانونی و مستقیما از طریق سایت mci.ir تهیه کنند. مراقب باشید تلفنی جیبتان را نزنند.

سعید نوری آزاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها