گفت‌وگو با لوسیو مدافع قدرتمند اینترمیلان

آرزوهای پایان‌ناپذیر

در کارنامه بازیگری «لوسیو» برزیلی فقط جای جام قهرمانی باشگاه‌های جهان خالی به نظر می‌رسید که آن نیز با پیروزی 3 بر صفر اخیر تیم چندین و چند ملیتی اینترمیلان در برابر مارنبه کنگو نماینده آفریقا به دست آمد.
کد خبر: ۳۷۸۳۲۸

لوسیو 33 ساله و قدرتمند که پیشتر جام جهانی، جام کنفدراسیون‌ها و کوپا آمه‌ریکا را نیز با تیم ملی برزیل و «سریA» ایتالیا و جام باشگاه‌های اروپا را با اینتر و قهرمانی بوندس‌لیگا را با بایرن مونیخ تصاحب کرده بود، هنوز با شور و هیجانی خاص به میدان می‌آید. گفت‌وگوی پیش‌رو بیانگر نگاه لوسیو به آینده است.

جام باشگاه‌های جهان، پنجمین جامی بود که اینتر در سال 2010 فتح کرد. این موفقیت تازه چه معنا و مفهومی برای شما دارد؟این یک پایان عالی برای سال پربار ما بود و می‌توان آن را پاداشی برای تمامی تلاش‌های فراوانی دانست که در این سال صورت دادیم.

این سال ما جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا را فتح کردیم که برای اینتر در 45 سال گذشته بی‌سابقه بود. حسن قهرمانی اخیر در امارات هم این است که به ما روحیه‌ای بهتر برای ادامه راهمان در این فصل بخشیده است.

به نظر می‌رسید که در آن مسابقات راحت و مسلط هستید و بعد از فتح جام نیز با شادمانی برروی زمین شیرجه رفتید. از جشن‌های گروهی‌تان و احساس سایر اعضای تیم بگویید.

طبیعی است که آوردگاه امارات یک واقعه فوق‌العاده برای تمامی ما بوده باشد. حقیقت آن است که تیم‌های حرفه‌ای تحت فشار روحی شدیدی قرار دارند و کمتر فرصتی برای رهایی از استرس می‌یابند. فتح این‌گونه جام‌ها و جشن‌های بعد از آن سبب می‌شود که برای ساعاتی از استرس رها شوند و نفسی بکشند و این وضع و وصف‌ ما بعد از قهرمانی اخیرمان در امارات هم بود. هیچ‌کس بجز مردان اینتر نمی‌داند در این چند سال و بویژه فصل گذشته بر ما چه رفته و چه فشاری را متحمل شده‌ایم.

بعد از فتح 5 جام در 2 فصل اخیر چگونه می‌توانید دوباره به حرکت درآیید و با همان نیروی گذشته تلاش کنید؟

ما فرمول پیروزی‌ها را یافته‌ایم و به همان منوال راه تکرار آن را نیز می‌دانیم هر چقدر هم که پیروز و قهرمان شوید، به عنوان یک باشگاه بزرگ وظیفه دارید راهکارهایی را برای بردهای بعدی بیابید. این یک الزام برای باشگاه‌های نامدار است و گریزی هم از آن ندارید. باید به طور مستمر به آینده نگاه و برای آن برنامه‌ریزی کرده و هر جام ممکنی را به دست آورد. خود من نیز در این زمینه همیشه اهداف و آرزوهایی پایان‌ناپذیر داشته‌ام.

انگیزه و هدف شخصی‌تان در ادامه فصل جاری چیست؟

بدیهی است که بازگشت من به ترکیب تیم ملی برزیل بعد از 6 ماه دوری از آن ازکارهای اصلی موردنظر من برای سال 2011 باشد که تازه آغاز شده است. در این راه باید در بازی‌های اینتر از نو بدرخشم ولی ادامه قضیه با من نیست و این مانو منه‌زس(سرمربی تیم ملی برزیل) است که باید دراین خصوص حرف آخر را بزند و تصمیم‌گیری با اوست.

اگر می‌بینید کاملا بر روی حضور و بازی‌ام در اینتر متمرکز هستم و بیشترین تلاشم را ارائه می‌دهم به همین سبب است زیرا راه تیم ملی برزیل، به هر حال از اینتر عبور می‌کند.

طبعا یکی از اهداف اصلی اینتر در این فصل تکرار قهرمانی فصل پیش‌اش در جام باشگاه‌های اروپا است اما در این راه باید ابتدا بایرن مونیخ را در تکرار فینال پیش در مرحله یک‌هشتم‌نهایی از پای درآورید. آیا از عهده آن برمی‌آیید؟

البته در این سطح از مسابقات و وقتی رقابت‌ها به چنین مرحله‌ای می‌رسد، تفاوت زیادی بین تیم‌ها نیست و هر مسابقه‌ای می‌تواند سخت باشد. درست است که فینال فصل پیش این بار 3 مرحله زودتر صورت می‌پذیرد و این بسیار سخت است اما به آسانی امکان‌پذیر بود که ما به جای بایرن به بارسلونا، رئال مادرید یا منچستریونایتد بخوریم. در آن صورت آیا کارمان سخت‌تر نمی‌بود؟ ما نهایت احترام را برای بایرن قائلیم اما مجبوریم مثل فصل پیش همه توان‌مان را برای غلبه برآنها به کار گیریم و در چنین راهی گام برداریم.

ساموئل اتوئو امسال برخلاف فصل پیش روزهایی عالی را سپری کرده و چشم و چراغ تیم «نزول کرده» اینتر بوده است. در جام باشگاه‌های جهان هم به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و برای چهارمین بار به عنوان مرد سال آفریقا هم نایل شده است. نظرتان درباره او چیست؟

او بی‌نیاز از توصیف است و کیفیتش را به درستی و به‌طور کامل نمی‌توان توصیف کرد. گاهی از سرعت عمل و توانایی‌های او شگفت‌زده می‌شویم. در عین حال اتوئو تنها مرد ممتاز ما نیست و ما بازیکنان کارساز متعدد دیگری هم داریم که هر یک می‌توانند اینتر را از گذرگاه‌های سخت عبور بدهند. با این وجود من از همکاری با اتوئو و همبازی بودن با وی لذت می‌برم.

به عنوان یک برزیلی حتما از انتصاب یک هموطن‌تان (لئوناردو) به عنوان سرمربی جدید تیم حمایت کرده‌اید.

من و سایر برزیلی‌های اینتر (جولیو سزار، مایکون و کوتینیو) از آمدن لئوناردو راضی بوده و از آن حمایت کرده‌ایم اما نه فقط به خاطر هموطن‌بودن با وی بلکه به این دلیل که پیشینه و توانایی‌های فنی وی را در این ورزش می‌شناسیم. شاید سابقه او در مربیگری اندک باشد اما فوتبال را خوب می‌فهمد و فکر می‌کنم مشکلی برای تطابق سریع با شرایط موجود نداشته باشد. تنها و مهم‌ترین راه اوجگیری‌ ما وحدت و اتحاد بین نفرات تیم و حمایت از سرمربی منتخب باشگاه است. چیزی که سزار و مایکون هم در مصاحبه‌های اخیر خود به آن اشاره داشته‌اند.

سایت فیفا 
مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها