چهره‌ها‌‌ و‌ حادثه‌ها

جنگ وحشتناکی بود

لوکا بوناچیچ از آن دسته مربیان خارجی است که تنها در ایران به موفقیت‌های خوبی رسیده است. این مربی در سال 2007 به همراه تیم فوتبال سپاهان به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسید.
کد خبر: ۳۷۶۴۷۹

او در 21 مارس 1995 در اشپلیت، کرواسی متولد شده است و در ایران در باشگاهای مختلفی از جمله استقلال اهواز، فولاد اهواز، سپاهان، مس کرمان مربیگری کرده است. او در مورد مهم‌ترین حادثه زندگی‌اش می‌گوید: وقتی کشور یوگسلاوی از یکدیگر جدا شد و به چند کشور کوچک تبدیل شد جنگ داخلی در گرفت و افراد بی‌گناه زیادی کشته شدند.

صرب‌ها که تا آن موقع قدرت برتر بودند وقتی همه را ازدست رفته ‌دیدند شروع به جنگ با سایر کشورها کردند از جمله به مردم بی‌گناه بوسنی حمله کردند و باعث کشته و آواره شدن تعداد زیادی از مسلمانان آن منطقه شدند. جنگ بسیار وحشتناکی بود واقعا لحظات بسیار بدی را می‌گذراندم.

با این‌که من در منطقه کروات بودم اما از جنگ در امان نبودم و هر لحظه اتفاق ناگواری می‌افتاد که باعث شده هنوز هم تحت فشار روحی و روانی باشم و بعضی شب‌ها کابوس ببینم و با این‌که حدود 20 سال از آن جنگ می‌گذرد اما هنوز هم آثار آن در مردم این منطقه دیده می‌شود. این جنگ باعث شد ما زیرساخت‌های زیادی را از دست بدهیم ضمن این‌که جوانان زیادی را در این منطقه از دست دادیم که می‌توانستند ورزشکاران خوبی شوند. امیدوارم صلح در همه جهان برقرار شود و هیچ مکانی در کره زمین جنگی وجود نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها