کشته شدن 8 شورشی در داغستان

مقامات امنیتی روسیه اعلام کردند در جریان تبادل آتش ماموران پلیس با شورشیان مسلح در جمهوری داغستان، هشت شورشی کشته شده اند.
کد خبر: ۳۷۵۲۷۷

به گفته مقامات امنیتی روسیه، کشته شدگان از اعضای گروهی از جدایی طلبان افراطگرای داغستان بودند که در یک خانه در ماخاچ قلعه، پایتخت جمهوری داغستان سنگر گرفته بودند.

یکی از کشته شدگان موسوم به امیر ماخاچ قلعه، متهم شده بود که عامل چندین فقره حمله بوده است.

داغستان یکی از جمهوری های تشکیل دهنده فدراسیون روسیه است و با جمهوری چچن از دیگر جمهوری های تشکیل دهنده فدراسیون، همسایه است.

داغستان از سال 2000 و عمدتا تحت تاثیر شورش جدایی طلبان در چچن، دستخوش نا آرامی و عملیات مخالفان ادامه حکومت روسیه بر این منطقه بوده است.

در این مدت، مراکز و مقامات دولت محلی و دولت روسیه بارها هدف حمله مسلحانه قرار گرفته اند.

پس از یک دوره آرامش نسبی، در سال جاری میلادی، جمهوری های روسیه در قفقاز بار دیگر شاهد تشدید فعالیت جدایی طلبان و مقابله نیروهای دولتی و طرفدار دولت روسیه با آنان بوده اند.

ماخاچ قلعه مرکز داغستان تقریبا هر روز صحنه درگیری ماموران پلیس با شورشیان افراطگرایی است که الهام بخششان جدایی طلبان چچن هستند.

تظاهرات در مسکو

در تحولی دیگر، روز یکشنبه 26 دسامبر، چندین هزار نفر در مسکو دست به تظاهرات زده و علیه درگیری های قومی که روسیه را تکان داده، شعار دادند.

این تظاهرات که گروه های مدنی آن را ترتیب داده بودند در واکنش به شورش های یازدهم دسامبر بود که در جریان آن هزاران ملی گرای اسلاو، به خیابان ها ریخته و شعار "روسیه برای روس ها" را می دادند.

تظاهرکنندگان با پلیس گلاویز شده و شماری از اعضای گروه های قومی منطقه قفقاز را کتک زده بودند.

اگر چه چهار پنجم جمعیت 142 میلیون نفری روسیه، روس تبار هستند این کشور همچنین محل زندگی 180 قوم مختلف است.

بی بی سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها