اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین کار هر گوشی موبایل، تماس تلفنی است و یکی از ضروریات تماس‌های تلفنی، داشتن یک دفتر تلفن جامع، مرتب و کارآمد است.
کد خبر: ۳۷۴۲۳۱

کمتر جایی پیدا می‌شود که تلفن باشد، اما دفتر تلفنی وجود نداشته باشد. از همین رو در گوشی‌های موبایل نیز این گزینه از روز اول طراحی و پیاده‌سازی شده بود، اما دفتر تلفن‌های ساده و ابتدایی این گوشی‌ها باعث شد که نویسندگان برنامه‌های موبایل، در صدد نوشتن و تولید برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی برای آن باشند که بتواند نیازهای بیشتری را از مخاطب برطرف کند. به طور مثال به موضوعات بیشتری از اطلاعات شخص مورد نظر بپردازند یا از عکس‌ها یا حتی صداهای فرد مورد نظر در آن استفاده شود تا هم در موقع تماس، سریع‌تر در دسترس قرار گیرند و هم در مواقع ضروری اطلاعات بیشتری از این افراد در دسترس باشد.

یکی از این نرم‌افزارها Photo Contacts Pro نام دارد که برای گوشی‌های ویندوز موبایل تهیه و طراحی شده است. این برنامه امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نرم‌افزار Photo Contacts Pro نگارش 0/6

این برنامه نزدیک به 7 مگابایت ظرفیت دارد که باید روی حافظه داخلی نصب شود وگرنه برنامه از ادامه کار باز خواهد ماند که این یکی از مشکلات نرم‌افزار مربوط است، چون برخی از گوشی‌های موبایل از حافظه‌های داخلی با ظرفیت محدود بهره می‌برند و اختصاص چند مگابایت از این حافظه به یک برنامه، ممکن است باعث پرشدن ظرفیت حافظه مربوط شود.

پس از نصب برنامه از شما می‌خواهد که یک استایل و پوسته برای برنامه انتخاب کنید. پوسته‌های موجود بیش از 20 نمونه است که می‌توانید بر حسب سلیقه و دلخواه یکی را انتخاب کنید و به محیط اصلی برنامه وارد شود. همچنین در ابتدای کار می‌توانید زبان محیط برنامه را انتخاب کنید که شامل چند زبان متنوع و کاربری است.

پس از انجام این مراحل، تازه به قسمت اصلی و محیط برنامه وارد می‌شوید. 3 بخش اصلی در این محیط وجود دارد که محیط بزرگ‌تر و خالی مربوط به شماره تلفن‌های وارد شده، محیط سمت راست مربوط به شماره‌گیر داخلی و گزینه‌های گشتن بین شماره‌ها و مخاطب‌های وارد شده و محیط پایین مربوط به تنظیمات و گزینه‌های ورود اطلاعات در آن است.

برای شروع، نخست به قسمت تنظیمات می‌رویم. ابتدا باید یک اسم به دفترچه تلفن خود اضافه کنید. برای این کار می‌توانید از گزینه contact بخش New Edit، آیتم New یا جدید را برای این کار انتخاب کنید. حال در این قسمت می‌توانید اطلاعات جامعی را از شخص مخاطب وارد کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل نام، نام خانوادگی، عکس شخصی، شغل، شماره‌های محل کار و منزل، شناسه‌های کاربری در محیط‌های مختلف و... باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که نیازی به وارد کردن همه این اطلاعات نیست و اینها صرفا وسیله‌ای هستند که در مواقع ضروری بتوان از آنها استفاده کرد.

پس از وارد کردن اطلاعات مربوط، OK را بزنید تا اسم شخص به صورت یک عکس در برنامه ظاهر شود. از این پس شما می‌توانید تنها با دیدن این عکس به شماره‌گیری پرداخته و از جستجو بین نام‌ها که بعضی ممکن است تکراری هم باشد، معاف شوید. حال اگر احتیاجی به ویرایش اطلاعات آن شخص داشتید، می‌توانید در همان قسمت به جای استفاده از گزینه New از گزینه Edit استفاده کرده و اطلاعات مربوط را ویرایش کنید.

همچنین می‌توانید برای هر شخص بر اساس دلخواه، آهنگ متفاوتی را انتخاب کنید. این کار را هم می‌توانید از طریق قسمت Ringtoonها انجام دهید، به صورتی که هر گاه شخص مخاطب با شما تماس گرفت، اول عکس او برای شما به صورت بزرگ نمایش داده خواهد شد تا سریع‌تر قابل شناسایی باشد و دیگر، پیش از این که به دیدن صفحه نمایش گوشی خود بپردازید از فاصله دور هم، بتوانید با شنیدن صدای زنگ مربوط، شخص مورد نظر را شناسایی کنید.

همچنین این برنامه از گزینه Call Filter نیز بهره می‌برد. فیلترکننده تماس‌های تلفنی به شما کمک می‌کند که بتوانید کسانی را که دوست ندارید تلفن‌شان را جواب بدهید، در فهرست سیاه گوشی خود قرار دهید تا پس از هر بار تماس آنها، گوشی به طور خودکار آنها را شناسایی کرده و رد تماس کند. این امکان در برخی از برنامه‌های موبایل به طور مجزا تهیه شده، اما در این برنامه به صورت یک بخش در کنار دیگر امکانات نرم‌افزار وجود دارد که این خود حکایت از کارا بودن آن دارد.

در قسمت پایین برنامه، 3 بخش مختلف وجود دارد که محیط و استایل نمایش اسم مخاطب‌ها در این برنامه است و می‌توانید بر اساس دلخواه آن را به یکی از این 3 حالت در بیاورید: اولی عکس مخاطب با توضیحات و مشخصات کامل، دومی ‌با مشخصات مختصر و سومی‌عکس بدون مشخصات.

در صورتی که اسامی‌ افراد زیادی در برنامه وارد شده باشد می‌توانید آنها را بر اساس گزینه‌های مختلفی همچون حروف الفبا، شماره‌های تلفن یا عکس‌های آنها دسته‌بندی کنید تا راحت‌تر یافت شوند.

از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به دسته‌بندی‌های مختلف در آن اشاره کرد. کار این دسته‌بندی‌ها به این صورت است که شما یک گروه ایجاد کرده و افراد مختلفی را در آن اضافه می‌کنید. حال با استفاده از گزینه‌های موجود در برنامه و گروه می‌توانید بدون انجام تک‌تک آنها برای هر فرد، به طور کلی برای همه نفرات، آن را انجام دهید. به طور مثال شاید بخواهید یک پیغام را برای همه و یک‌باره ارسال کنید. کافی است در قسمت گروه‌ها برای آن، یک پیامک نوشته و برای گروه به طور کلی ارسال کنید که تمام این گزینه‌ها برای راحت‌تر شدن کار مخاطب طراحی شده است.

این برنامه امکانات دیگری نیز دارد که شما می‌توانید با کمی ‌جستجو آنها را بیابید و از کار با آنها لذت ببرید. اگر مایلید از این برنامه استفاده کنید، از نشانی زیر نسخه‌‌ای از آن را دریافت کنید:

http://clicklinks.ir/31206a

پژمان عاملی‌فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها