جلبک‌های غار علیصدر پاکسازی شد

شرکت سیاحتی علیصدر که مسوولیت بهره برداری از این غار معروف کشور را در استان همدان بر عهده دارد از پاکسازی جلبک های این غار خبر داد . این شرکت در اطلاعیه ای با اشاره به گزارش چندی پیش روزنامه جام‌جم مبنی بر رویش جلبک‌ها در غار علیصدر و تاثیر آن بر تخریب دیواره‌های غار، اعلام کرد که تشکیل جلبک در چند نقطه انگشت‌شمار از غار در حد بسیار محدود بوده که با ضوابط فنی و علمی و با زمان‌بندی مشخص پاکسازی شده است.
کد خبر: ۳۷۴۱۱۹

این اطلاعیه می افزاید: کارشناسان مختلفی روی این موضوع نظارت دارند و با کنترل‌های ویژه و بر پایه برنامه‌های علمی از گسترش جلبک‌ها جلوگیری به عمل آمده است. از سوی دیگر حداکثر عمق اثرگذاری جلبک‌ها بین یک تا 2 میلی‌متر است که با توجه به ضخامت پوسته غار که میانگین آن حدود یکصد و 10 هزار میلی‌متر است و طبیعی است که یک میلی‌متر در مقایسه با یکصد و 10 میلی‌متر بسیار ناچیز است و به هیچ عنوان نمی‌تواند عامل ریزش سقف غار شود.

روابط عمومی این شرکت تاکید کرد : عامل اصلی این جلبک‌ها وجود رطوبت بسیار بالا و نبود نور طبیعی و عوامل دیگر است که برای حفظ این اثر بی‌بدیل مطالعات زیست‌محیطی گسترده‌ای صورت پذیرفته و در ادامه راهکارهای مدیریت زیست‌محیطی توسط گروهی از کارشناسان برجسته انجام شده و مراحل پایانی آن در حال انجام است. همچنین اقدامات اولیه‌ای به منظور حفظ اکوسیستم داخل غار و وضعیت طبیعی آن انجام گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها