کرج ـ خبرنگار جام‌جم: تدوین دایره‌المعارف شعر دفاع مقدس با هدف استخراج مفاهیم دفاع مقدس و انطباق ادبی آن با موضوعات متنوع و روزمره مردم به منظور ایجاد روحیه مقاومت و پایداری در همه عرصه‌های زندگی آغاز شد. سرهنگ پاسدار غلامحسین رنجکش گفت: در این دایره‌المعارف لغات، مفاهیم و کلیدواژه‌های دفاع مقدس معادل‌سازی شده و کاربرد آن در اصطلاحات رایج و روزمره به روزرسانی خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۲۴۱۵

کاشان ـ خبرنگار جام‌جم: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان از مرمت خانه تاریخی باکوچی این شهرستان به عنوان موزه مردم‌شناسی خبر داد.مهندس حسین یزدان مهر گفت: در ادامه مرمت‌های خانه تاریخی باکوچی به منظور احداث موزه مردم‌شناسی کاشان، اغلب مرمت‌های مورد نیاز بنا، ساخت و نصب ویترین‌ها و همچنین تکمیل بخشی از تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی در سال 88 انجام شده است.

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم:طی مراسمی نخستین اتوبوس ریلی دانشجویی کشور با حضور استاندار آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد.احمدعلیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: راه‌اندازی این قطار یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوده و با افتتاح آن دانشجویان به راحتی و با سرعت و امنیت بیشتر در این مسیر رفت و آمد خواهند کرد.

اردبیل ـ خبرنگار جام‌جم:مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: درحال حاضر 15 درصد افراد با سواد استان اردبیل اعضای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هستند.صادق فرهمند امین افزود: با توجه به این‌که توجه ما به حوزه فرهنگ یکی ازاولویت‌های دولت نهم و دهم است در نظر داریم این میزان در طول برنامه پنجم توسعه به بیش از 30 درصد افزایش یابد.

خرم‌آباد ـ خبرنگار جام‌جم:در مراسمی با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس دفتر مناطق محروم کشور، پروژه گازرسانی به روستای شهید بروجردی (دره گرگ) به بهره‌برداری رسید.مدیر عامل شرکت گاز لرستان در مراسم بهره‌برداری از این پروژه گفت: گازرسانی به روستای شهید بروجردی، با خط تغذیه فلزی 7700 متر و شبکه پلی‌اتیلن 8هزار متر در مدت زمان حدود 35 روز به بهره‌برداری رسید.

گودرزی افزود: با اجرای این پروژه 423 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

اردبیل - ایسنا: معاون فرماندار گرمی گفت: در سال جاری برای تعمیر و مرمت 60 مسجد شهرستان بیش از 40میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

قادر دهقانی افزود: در سال گذشته نیز 35 میلیون تومان برای تعمیر و مرمت 50 مسجد در روستاهای گرمی هزینه شده است. هم‌اکنون 360 مسجد در این شهرستان فعال است و قرار است طرح توسعه مساجد با کمک اداره کل اوقاف و تبلیغات اسلامی اجرایی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها