حاشیه های نشست خبری لاریجانی

خبرنگار رادیو تهران از لاریجانی پرسید آیا سرفه شما به خاطر هوای آلوده تهران است که لاریجانی در جواب گفت: نمی دانم اگر شما پزشک هستید، تشخیص دهید.
کد خبر: ۳۷۲۳۶۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، کنفرانس خبری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران داخلی و خارجی بعدازظهر امروز در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد. این کنفرانس حاشیه های جالبی داشت که به شرح زیر است.

* خبرنگار تلویزیون آلمان دقایقی قبل از آغاز مصاحبه با دوربینی که به همراه داشت از خبرنگاران و عکاسان حاضر در کنفرانس، عکسبرداری می کرد به نحوی که برخی از خبرنگاران به این موضوع شک و آن را اقدامی خارج از کار خبرنگاری توصیف کردند وقتی که این خبرنگار پشت تریبون قرار گرفت در مورد بازداشت دو متهم آلمانی که تحت پوشش خبرنگار، به کارهای غیرخبرنگاری می پرداختند از لاریجانی سوال کرد.

*لاریجانی پیش از پاسخ به سوال خبرنگاران در ابتدای مصاحبه چند دقیقه درخصوص روند تصویب برنامه پنجم توسعه در مجلس توضیحاتی داد و این برنامه را کار ملی و مهم برشمرد و خواستار اجرای دقیق آن از سوی دولت شد.

* در ابتدای مصاحبه ، مسئولین برای تنظیم صدای بلندگو چند بار به میکروفون لاریجانی دست زدند که صدای بلند از آن تولید شد و در این لحطه لاریجانی گفت: اگر 2 - 3 بار این کار را ادامه دهید همه از اینجا می روند.

* هنگامی که نوبت به طرح سوال خبرنگار رادیو تهران رسید وی خطاب به لاریجانی گفت: آیا سرفه شما به خاطر هوای آلوده تهران است که لاریجانی در جواب گفت: نمی دانم اگر شما پزشک هستید تشخیص دهید.

*خبرنگاران تلویزیون الجزیره و تلویزیون الفرات عراق به زبان عربی سوال خود را مطرح کردند اما خبرنگار تلویزیون چین که یکی چینی بود سوال خود را به زبان فارسی مطرح کرد.

* خبرنگار تلویزیون بلادی عراق به زبان عربی سوال خود را پرسید و در آخر سوالش هنگامیکه خواست عبارت هدفمند کردن یارانه ها را به عربی بگوید این عبارت را به فارسی بیان کرد که باعث خنده خبرنگاران و لاریجانی شد.

* خبرنگار روزنامه مردمسالاری که از طولانی شدن نوبتش برای طرح سوال ناراحت بود وقتی پشت تریبون قرار گرفت خطاب به لاریجانی گفت: آقای دکتر در صحن مجلس به کواکبیان مدیر مسئول روزنامه و نماینده سمنان اجازه تذکر نمی دهید و ما هم فکر کردیم که اینجا هم به خبرنگار این روزنامه اجازه طرح سوال نمی دهید. در این لحظه لاریجانی خطاب به وی گفت: مدیر مسئول شما به اندازه 5 – 6 نماینده در صحن مجلس تذکر می دهد.

*خبرنگار روزنامه فرهنگ آشتی قبل از طرح سوال خود از لاریجانی در خصوص نظرش راجع به هاشمی رفسنجانی خطاب به لاریجانی گفت شما شخص معتدلی هستید که لاریجانی خطاب به وی گفت: خوب شد یک مشتری پیدا کردیم تا از ما تعریف کند.

* رئیس مجلس به خاطر استماع دقیق سوالات خبرنگاران از آنان می خواست تا سوالات خود را شمرده تر بیان کنند. هنگامیکه خبرنگار روزنامه راه مردم با صدای رسا سوال خود را مطرح کرد لاریجانی گفت: خوب شد که یکی از خانم ها با صدای بلند حرف می زند.

* خبرنگار ایسنا خطاب به لاریجانی گفت: شما اعلام کردید که امیدی به مبارزه با مفسد اقتصادی ندارید. در این لحظه لاریجانی خطاب به وی گفت: این از فنانیت شما خبرنگاران است که از حرف من این جمله را درآوردید. در سالن سخنرانی همایش مبارزه با مفاسد اداری هوا بسیار گرم بود که من خطاب به حاضران گفتم شما نتوانستید هوای سالن را تنظیم کنید چه امیدی به مبارزه با دانه درشت ها دارید.

*خبرنگار خبرگزاری آنا «دانشگاه آزاد اسلامی» در ابتدای سوال خود این بیت شعر «به نام خداوند جان آفرین    حکیم سخن در زبان آفرین» زا قرائت کرد که همه خبرنگاران وعکاسان پس از پایان این بیت با صدای به به از آن استقبال کردند و لاریجانی در این لحظه لبخند زد.

* خبرنگار خبرگزاری ایرنا قبل از طرح سوال خود از لاریجانی خواست تا از این خبرگزاری بازدید کند که رئیس مجلس گفت: اگر عمری باقی باشد انشاالله.

* 6 پرچم ، دو پرچم سفید با عبارت مجلس شورای اسلامی ، دو پرچم مشکی با عبارت یا ابوالفضل العباس به مناسبت ماه محرم و دو پرچم جمهوری اسلامی ایران در پشت سر لاریجانی قرار گرفته بود.

* رئیس مجلس پس از طرح سوال خبرنگار رادیو فرهنگ از این رادیو به خاطر انعکاس مذاکرات مجلس تقدیر و تشکر کرد.

* بیش از 230 خبرنگار و عکاس برای پوشش این کنفرانس در مجلس حضور یافتند و 50 خبرنگار با ثبت نام تصمیم داشتند تا از لاریجانی سوال کنند.

* مسئولین اداره اخبار برای طرح سوال و رعایت نوبت خبرنگاران اعلام کردند که ترتیب سوالات براساس قرعه کشی صورت گرفته خواهد بود.

* با آنکه مسئولین اداره اخبار از خبرنگاران خواستند به دلیل ثبت نام 50 خبرنگار برای طرح سوال و ضیق وقت تنها به پرسش یک سوال اکتفا کنند اما خبرنگاران روزنامه همشهری، خبرگزاری مهر، خبرگزاری آنا، روزنامه خبر، روزنامه جام جم،  روزنامه عصر ایرانیان، روزنامه مردمسالاری، روزنامه اطلاعات و روزنامه قدس به این توصیه توجهی نکرده و حتی برخی از خبرنگاران از جمله خبرنگار مهر و قدس 3 سوال از رئیس مجلس مطرح کردند.

* با آنکه قرار بود 50 خبرنگار سوالات خود را مطرح کنند اما در این مصاحبه دو ساعته که از ساعت 15 شروع شد، 39 خبرنگار سوالات خود را مطرح کردند.

* خبرنگاران شبکه خبر، رادیو فرهنگ، ایسنا، همشهری، الجزیره ، العالم، مهر، شرق، فارس،  واشنگتن پست، رادیو تهران، آنا، فرهیختگان، خبر،روزنامه ژاپن، تلویزیون آلمان، روزنامه جام جم، تلویزیون الفرات عراق، خبرگزاری موج، روزنامه خراسان، خبرگزاری برنا، خبرگزاری ایلنا، تلویزیون چین، دنیای اقتصاد، تلویزیون بلادی عراق، روزنامه عصر ایرانیان، مردمسالاری، خبرگزاری شبستان، روزنامه اطلاعات، روزنامه فرهنگ آشتی، روزنامه ایران، خبرگزاری زنان و خانواده، روزنامه ملت ما،  روزنامه راه مردم، روزنامه قدس، روزنامه جهان صنعت، خبرگزاری ایسکانیوز، روزنامه سیاست روز و روزنامه صبح اقتصاد، 39 خبرنگاری بودند که به ترتیب سوالات خود را در زمینه موضوعات داخلی و خارجی از رئیس مجلس مطرح کردند.

یوسف اسدی ـ خبرنگار جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها