بجنورد ـ خبرنگار جام‌جم: خراسان شمالی اولین استان در زمینه تولید فرش دو رو است و این موضوع می‌تواند به عنوان شاخص و نمادی برای این استان تلقی شود.عباس اهرابی مدیرکل تعاون خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: این استان استعداد زیادی در تولید فرش دستباف دو رو دارد و ما باید از این امتیاز حداکثر بهره‌برداری را به نفع صنعت فرش نماییم.
کد خبر: ۳۷۱۷۶۲

قشم - خبرنگار جام جم : نمایشگاه کتاب در بازارچه امامقلی‌خان در منطقه آزاد قشم گشایش یافت مهدی ریخته‌گر سرپرست معاونت هماهنگی سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب در این منطقه، امکان دسترسی آسان به تازه‌های نشر را برای همه فراهم می‌کند و به عنوان یک اولویت فرهنگی تلقی می‌شود.

خرم‌آباد ـ خبرنگار جام‌جم: فاز اول خط دوم انتقال گاز به خرم‌آباد به طول 123 کیلومتر به بهره‌برداری رسید.علی گودرزی مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به مزایای بهره‌برداری از این پروژه گفت: با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر امکان تامین گاز نیروگاه 1000 مگاواتی در دست ساخت خرم‌آباد، افت فشار گاز احتمالی صنایع استان و سایر مشترکان رفع خواهد شد ضمن این‌که امکان توسعه گازرسانی به شهرها و روستاهای مسیر این خط مثل کوهدشت و پلدختر میسر می‌شود.

تبریز - خبرنگار جام جم : طرح سرشماری زمستانی حیات وحش مناطق حفاظت‌شده استان آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ما از تبریز، بیوک رئیسی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: به منظور بررسی جمعیت حیات وحش مناطق تحت مدیریت و ارزیابی اثرات عوامل مختلف طبیعی و مصنوعی بر جمعیت گونه‌های مختلف جانوری، سرشماری زمستانه حیات وحش استان امسال نیز طبق سال‌های گذشته در ماه‌های آذر و دی اجرا می‌شود.وی گونه‌های شاخص مورد شمارش در این طرح را شامل، کل و بز، گوسفند وحشی، آهو، خرس و خوک و پستانداران بزرگ‌جثه عنوان کرد.

اهواز - ایسنا : صید میگو به منظور جلوگیری از وارد آمدن صدمات جبران‌ناپذیر به ذخایر آن ممنوع شد. براساس نتایج به عمل آمده توسط کارشناسان پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور، به منظور جلوگیری از وارد آمدن صدمات جبران‌ناپذیر به ذخایر میگو و تضمین بهره‌برداری پایدار از دریا و تداوم اشتغال در حرفه صیادی، صید میگو در تمامی صیدگاه‌های استان خوزستان از روز سیزدهم آذر ماه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

شهرکرد - ایرنا: بقعه امامزاده حارث بن علی (ع) روستای «جمارلو» چهار محال و بختیاری پس از 40 سال از زیر آب بیرون آمد.

بهروز پناهنده سرپرست اداره بقاع و اماکن متبرکه اداره اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: این امامزاده و خانه‌های اهالی روستای جمارلو پس از آبگیری سد زاینده‌رود به زیر آب رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها