بروجردی:

ایران زیربار حرف زور نمی‌رود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تهران زیر بار حرف زور نمی رود، از گروه 1+5 خواست واقعیت‌های جمهوری اسلامی را پذیرفته و بر اساس این واقعیت‌ها سیاست‌های تقابل را به تعامل تبدیل کنند.
کد خبر: ۳۷۱۱۷۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، علاءالدین بروجردی با اشاره به مذاکرات امروز سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه 1+5 در این مذاکرات، گفت: محور مذاکرات ژنو با توجه به مواضع اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی، فراهسته‌ای و بسته پیشنهادی ایران است.

نماینده بروجرد ، با اظهار اینکه مسائل مهمی در جهان امروز مورد توجه است، خاطرنشان کرد: مسائل افغانستان و عراق به همراه بحران های منطقه ای مانند مقابله با تروریسم و مواد مخدر از جمله این موضوعات است که با توجه به نقش مهمی که جمهوری اسلامی در منطقه دارد، می تواند کمک زیادی به حل و فصل این مسائل کرده و چارچوب مذاکرات با گروه 1+5 را تشکیل دهد.

بروجردی همچنین با توصیه به غرب برای پذیرش واقعیت های جمهوری اسلامی، خاطرنشان ساخت: اینکه غرب در مذاکرات اصرار بر نکاتی داشته باشد که غیرواقعی باشد، مانند توقف غنی سازی اورانیوم در ایران حتما راه به جایی نبرده و مذاکرات به نتیجه خوبی نخواهد رسید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به هیج وجه زیربار حرف زور نخواهد رفت، بار دیگر به گروه 1+5 توصیه کرد: برای نتیجه بخش بودن مذاکرات ژنو، واقعیت‌های جمهوری اسلامی را پذیرفته و براساس این واقعیت‌ها، سیاست‌های تقابل را به تعامل تبدیل کند.

مذاکرات دو روزه سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امروز در ژنو سوئیس آغاز می شود.

جلیلی را در این مذاکرات ظهره وند و باقری، معاونان شورای عالی امنیت ملی و علی آهنی، معاون اروپای وزارت خارجه، همراهی می کنند.

در طرف مقابل نیز کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به همراه معاونان وزارت خارجه کشورهای امریکا، چین، روسیه، فرانسه، آلمان، انگلیس در این مذاکرات حضور خواهند داشت.

پیش از این جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، در روز 15 تیرماه طی نامه ای به اشتون شرایط تهران برای مذاکره با 1+5 را اعلام کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها