اهواز ـ خبرنگار جام‌جم:رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: ایوان حرم امیرالمومنین در نجف اشرف توسط این استان بازسازی می‌شود. سیدمحمود موسوی افزود: بازسازی و تعمیر ایوان طلای امیرالمومنین(ع) به طور رسمی به خوزستان واگذار شده و با توافقات انجام شده این ستاد موظف است طی 2 سال آن را تعمیر و بازسازی کند. برای بازسازی و مرمت آن حدود 250 کیلوگرم طلا نیاز است و هزینه‌ای افزون بر 100 میلیارد ریال در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۳۷۰۹۱۵

بجنورد ـ خبرنگار جام‌جم:مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش 20 درصدی برداشت کنجد در این استان خبر داد.

مهندس فرزاد عدالتیان گفت: علت این امر افزایش سطح زیر کشت و بارندگی‌های مناسب بهاره است، به گونه‌ای که امسال حدود 750 تن دانه روغنی کنجد از کشتزارهای این استان برداشت شد. البته با توجه به این‌که کنجد در اراضی دیم کشت می‌شود کمبود بارندگی موجب کاهش تولید این‌گونه می‌شود.

قم ـ خبرنگار جام‌جم: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: بعد از گذشت 3 سال بار دیگر باغداران شاهد به بار نشستن باغ‌های انار بودند و یاقوت سرخ به باغ‌های قم بازگشت.

مهندس مسلم ابراهیمی افزود: به دنبال سرمای شدید سال 86 که تمامی باغ‌های انار دچار خسارت شدید شد و درختان انار کف بر شده بودند، بار دیگر با همت و تلاش باغداران تمامی باغ‌های انار احیاء شده و به بار نشسته است. امسال حدود 30 هزار تن انار از باغ‌های استان برداشت شد که ارزش اقتصادی آن بالغ بر 200 میلیارد ریال برآورد می‌شود. وی اضافه کرد: با توجه به احیای باغ‌های انار، امید است این میزان برداشت در سال‌های آینده افزایش یابد. بیش از 1000 هکتار باغ انار در روستاهای طایقان، خدیجه خاتون و نیزار از رودخانه قم حقابه داشتند که در سال جاری با قطع شدن این حقابه با مشکل جدی کم‌آبی مواجه شدند. البته امیدواریم با انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم و اختصاص آب به کشاورزان این روستا، مشکل کم‌آبی منطقه هر چه سریع‌تر مرتفع گردد.

بجنورد ـ خبرنگار جام‌جم:به منظور حمایت‌های اجتماعی از قشر زنان کارگر، اداره کل کار و امور اجتماعی خراسان شمالی هر ساله اقدام به شناسایی زنان شاغل سرپرست خانوار در بین کارگاه‌های مشمول قانون کار استان می‌کند.

مشاور امور بانوان اداره کل کار و امور اجتماعی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت : در همین راستا با همکاری کارفرمایان و رابطین فرهنگی شرکت‌ها و کارگاه‌های سطح استان، امسال نیز بانک اطلاعاتی ویژه زنان سرپرست خانوار تشکیل شد تا با در اختیار داشتن نام و شرح فعالیت‌های این قشر در خصوص شناسایی زنان نمونه سرپرست خانوار اقدامات لازم صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها