معرفی فیلم

لطفا مزاحم نشوید!

اگر اهل دیدن فیلم‌های اپیزودیک هستید، این فیلم می‌تواند گزینه مناسبی برای سرگرمی شما باشد. گرچه «لطفا مزاحم نشوید»، اولین فیلم مستقل کارگردان آن (محسن عبدالوهاب) است، اما او توانسته با هنرمندی و توانایی و تسلط خود بر روایت و ساختار فیلم، اثری خوش‌ساخت در ژانر اجتماعی روانه پرده کند که مورد توجه خاص و عام واقع شود.
کد خبر: ۳۶۷۷۰۷

شاید این تاکید بیش از اندازه در اجتماعی بودن فیلمِ عبدالوهاب، ناشی از چند همکاری‌اش با رخشان بنی‌اعتماد در فیلم‌هایی نظیر «خون‌بازی» و «گیلانه» است. به هر حال در این فیلم عبدالوهاب سعی کرده با تکیه بر متن خودنوشته‌اش تصویری آشوب‌زده و فکاهی از تهران و مسائلش و رابطه موجود میان شهروندان و همسایه‌ها ارائه کند که البته کارگردان، زهر این تلخی را با طنز ظریف و هوشمندانه‌ای گرفته است.

ترکیب انتخاب بازیگران فیلم هم در عین حال که متنوع و کمی عجیب است، درست و بجا انجام شده. در این فیلم می‌توانید شاهد بازی‌های خوبی از حامد بهداد، افشین هاشمی، هدایت هاشمی، باران کوثری، محسن کاظمی و شیرین یزدان‌بخش باشید.

تله‌تئاتر عروسکی «سودادخت»

از آنجا که تلویزیون در سال‌های اخیر، تله‌تئاترهای جــــدیـــد و قابل‌توجهی را روی آنتن فرستاده است، گروهی از هنرمندان نوجوی تئاتری، علاقه‌مند به ساخت تله‌تئاتر شده‌اند. آنها تصمیم گرفتند به جای آن که منتظر حضور تماشاگران در سالن‌های کم‌رونق این روزهای تئاتر باشند، آثار هنری‌شان را میان مردم و مخاطبان بفرستند و به این ترتیب مانع فاصله ‌افتادن و قهر آنها با هنر گرانقدری چون تئاتر شوند. بر این اساس، شرکت «فرهنگ فیلم تهران» کارهای گسترده و چشمگیری را آغاز کرده و بتازگی یکی از بهترین و باارزش‌ترین تله‌تئاترهای چند سال گذشته را در قالب DVD به بازار فرستاده است.

«سودادخت»، به نویسندگی و کارگردانی طلیعه طریقی، نمایشی عروسکی برای مخاطب بزرگسال است که البته پیش از این، چند اجرای صحنه‌ای داشته و موفق به کسب جوایزی در رشته‌های بهترین متن، کارگردانی و عروسک‌گردانی شده است. داستان نمایش، اقتباسی آزاد از افسانه‌ای در شاهنامه است که در آن سودادخت، دختر سودابه، در کابوس‌های شبانه‌اش سیاوش را به عنوان عشق حقیقی خود می‌بیند و در بیداری آرزوی وصال او را دارد، اما دایه سودادخت، آن خواب‌ها را نتیجه خیالات واهی و شور جوانی او می‌خواند. گرچه سودادخت به این سادگی‌ها دست‌بردار نیست و... (بقیه ماجرا را با خریدن DVD ببینید. نمی‌شود که ما همه جریان را اینجا تعریف کنیم.)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها