ایستگاه آرامش

تولد نوزاد و کم‌خوابی‌های والدین

شکی نیست که آمدن فرشته‌ای از جنس خودتان به این دنیا آنچنان شور و نشاطی را برایتان هدیه می‌آورد که آن را با هیچ چیزی در این دنیا عوض نمی‌کنید، اما بسیاری از والدین با به دنیا آمدن فرزند تا چند ماه روی آرامش را نمی‌بینند و بسیاری از آنها این دوران را ازجمله دوران‌های سخت زندگی می‌شناسند چراکه عادات شیرخوار در چند ماه نخست آنچنان تغییراتی را در زندگی ایجاد می‌کند که دیگران با نظاره کردن این سختی‌ها عطای بچه‌دار شدن را به لقایش می‌بخشند.
کد خبر: ۳۶۱۹۲۵

علل بی‌قراری‌های نوزاد

قطعا در چند روز نخست تولد نوزاد در نوعی حالت کما به سر می‌برید. فراموش نکنید شیرخواران به محض احساس کوچک‌ترین حالت گرسنگی شدیدا گریه می‌کنند و پزشکان بر این عقیده‌اند که در 3 ماهه نخست زندگی حداقل هر 2 ساعت یک بار شیرخوار احتیاج به شیر پیدا می‌کند، جای بچه را در مرحله بعدی حتما چک کنید. این موضوع به دلیل میزان دفع ادرار و مدفوع زیاد شیرخوار می‌تواند تا 10 مرتبه در روز نیز انجام شود و از پاک کردن وی با دستمال مرطوب جدا پرهیز کنید. همچنین دمای اتاق کودک را در دمایی معادل 27 درجه تنظیم کنید، نه سردتر و نه گرم‌تر. در ضمن تمام نقاط بدن بچه باید در هر بار عوض کردن و حمام کردن وی که تقریبا هر دور روز یک بار انجام می‌شود از لحاظ سوختگی‌های پوستی یا همان دیاپر راش چک شود و در صورت وقوع باید با کرم‌های ضدسوختگی همچون
calendula یا روغن زیتون بدون بو روزی چند بار درمان شود.

راهکارهایی برای والدین

1 ـ اولا فداکاری‌های بی‌منطق را کنار بگذارید و توجه داشته باشید سپری کردن این دوران تنها با تلاش همزمان پدر و مادر انجام می‌گیرد از این رو ساعات نظارت خود را بر نوزادتان بین خود تقسیم کنید مخصوصا در ساعات شب.

2 ـ کم‌کم متوجه می‌شوید که سر و صدای کودکتان اصلا گریه نیست بلکه اکثر این سرو صداها تنها نوعی واکنش‌های هنگام خواب دیدن نوزاد است.

3 ـ بهترین زمان برای استراحت والدین ساعات بعد از حمام کردن نوزاد است چراکه پس از حمام کردن وی سریعا گرسنه و خسته شده و پس از شیر خوردن به خواب عمیقی می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها