200 منطقه تاریخی در معرض تخریب

میراث تاریخی جهان در حال نابودی

صندوق بین المللی میراث جهانی اعلام کرد: بسیاری از بناهای تاریخی جهان به دلیل رشد جمعیت گردشگران و فقدان محافظت و مراقبت کافی در حال ویرانی هستند.
کد خبر: ۳۶۰۷۱۴

به گزارش فارس، بر اساس آمارهای صندوق بین المللی میراث تاریخی جهان ،‌ از مجموع 500 سایت تاریخی در 100 کشور فقیر و در حال توسعه جهان بیش از 200منطقه در حال تخریب قرار دارند.

یکی از این مناطق مجموعه معابد آنکور وات کامبوج اعلام شده که به دلیل رشد 188 درصدی تعداد بازدید کنندگان آن از 840 هزار نفر در سال 2003 به 2.4 میلیون نفر در سال 2009، بخش‌هایی حالتی مخروبه را به خود گرفته است.

علاوه بر آن افزایش تعداد هتل‌ها و رستوران‌های اطراف معابد باعث شده اند تا 54 برج موجود در این مجموعه با خطر فرورفتن به زیر زمین مواجه شوند.

طبق گزارش‌های این سازمان ، مناطق تاریخی تحت خطر دیگری نیز قرار دارند ، که از آن جمله می‌توان به مناطق باستانی سومری‌ها در جنوب عراق که به صورت گسترده‌ای غارت شده اند ، شهر تاریخ حسن کیف ترکیه که در خطر آب گرفتگی کامل به دلیل احداث سد قرار گرفته؛ منطقه کاشگار در غرب چین که محله‌های قدیمی آن به دلیل طرح‌های دولت برای مقابله با زلزله ویران شده اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها