سردار حسین آبادی خبر داد:

کشف 561 کیلوگرم شیشه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اعلام کرد: طی 7 ماهه گذشته 561 کیلوگرم ماده صنعتی شیشه در کشور کشف شده است.
کد خبر: ۳۶۰۷۰۹

به گزارش فارس، سردار حمیدرضا حسین‌آبادی امروز در جمع خبرنگاران گفت: برای حج تمتع امسال و اعزام حجاج در آماده باش کامل هستیم و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در سفر حج امسال حتی یک زائر در ارتباط با بحث مواد مخدر در عربستان دستگیر نخواهد شد.

وی اظهار داشت: طی چند ماه گذشته تمام کاروان‌ها توسط پلیس آموزش داده شده و هماهنگی‌های لازم با ستاد مبارزه با مواد مخدر دستگاه قضایی و سازمان حج به عمل آمده است و پلیس در تمامی فرودگاه‌های کشور اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

سردار حسین‌آبادی افزود:‌ زائرانی که قصد حمل مواد مخدر به کشور عربستان را دارند مطمئن باشند که حتما در فرودگاه شناسایی و دستگیر خواهند شد، پلیس تمام شگردها و جاسازی‌های احتمالی را شناسایی و اجازه انتقال را نخواهد داد.جاسازی‌های قبلی که در مهر و سجاده، تسبیح،‌ کمربند، موبایل، شارژر، کفش و ... انجام می‌شد، همگی شناسایی شدند.

سردار حسین‌آبادی تاکید کرد: آن دسته از زائرانی که مواد مخدر همراهشان باشد از ادامه سفرشان جلوگیری شده و ضمن توقیف گذرنامه تا 5 سال ممنوع‌الخروج می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به قانون جدید مبارزه با مواد مخدر در مرحله اول اگر مسافری قصد حمل مواد مخدر به خارج از کشور را داشته باشد، 5 سال ممنوع‌الخروج شده و به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.پلیس در تمام فرودگاه‌ها از تجهیزاتی چون بادی اسکنر، ایکس‌ری و سگ‌های مواد یاب استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس مواد مخدر اظهار داشت: در کشور عربستان نیز سخت‌گیری‌های پلیس به شدت بیشتر است و اگر از کاروانی مواد مخدر کشف گردد موجب معطلی همه اعضا شده و اعضای کاروان اذیت خواهند شد.از پنجشنبه که سفرهای حج آغاز شده تا کنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر کشف مواد مخدر از حجاج در فرودگاه‌های ایران و عربستان به دست‌مان نرسیده است.

وی گفت: به زودی و ظرف چند روز آینده اصلاحیه جدید قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام به دستگاه قضایی و دولت ابلاغ می‌شود.با ابلاغ این قانون بسیاری از مشکلات در بحث مبارزه با مواد مخدر برطرف شده و شاهد تشدید مجازات خواهیم بود.

سردار حسین‌آبادی تاکید کرد: ‌طی روزهای آینده شاهد برخورد شدید دستگاه قضایی با مواد فروشان،‌تولید‌کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر خواهیم بود.پلیس طرح‌های جدیدی را برای برخورد با قاچاقچیان، خرده‌فروشان مواد مخدر، توزیع‌کنندگان و تهیه‌کنندگان مواد مخدر در سراسر کشور به اجرا خواهد گذاشت.برای مبارزه با مواد صنعتی و شیمیایی نیز طرح‌های جدیدی به اجرا درآمده و شاهد تشدید این مبارزات خواهیم بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تاکید کرد: با توجه به روند قاچاق مواد مخدر صنعتی از کشورمان به کشورهای آسیای جنوب شرقی پلیس این کشورها نسبت به مسافران ایرانی حساس بوده و با دقت و سخت‌گیری تمام بارهای آنها را کنترل و بازرسی می‌کنند.

وی اظهار داشت: پلیس کشورهای مالزی، اندونزی، تایلند، چین، ژاپن، ترکیه، سوریه، جمهوری‌های آسیای میانه و کشورهای عربی خلیج فارس نسبت به مسافران ایرانی حساس بوده و کنترل‌های سختی را اعمال می‌کنند.

سردار حسین‌آبادی افزود: اخیرا قاچاقچیان به افراد توصیه می‌کنند تا از طریق زمینی به سوریه یا ترکیه سفر کرده و از آنجا مواد مخدر صنعتی را به کشورهای آسیای شرقی منتقل کنند، در این زمینه سخت‌گیری پلیس سوریه و ترکیه افزایش یافته است.

این مقام نیروی انتظامی با اشاره به آمار هفت ماه گذشته کشفیات شیشه در کشور گفت: در هفت ماه گذشته 561 کیلوگرم ماده صنعتی شیشه از قاچاقچیان کشف شده است.

وی اظهار داشت: طی 27 روز گذشته 100 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان کشف شده و در شش ماهه گذشته 461 کیلوگرم شیشه کشف شده است. در این ارتباط 14 هزار و 685 نفر به دلیل قاچاق شیشه دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: با توجه به کاهش 42 درصدی تولید تریاک در افغانستان به دلیل شیوع آفت در مزارع خشخاش با افزایش 164 درصدی قیمت تریاک در افغانستان مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: خشخاش در 9 استان افغانستان کشت می‌شود و مابقی استان‌ها نیز مشغول کشت حشیش هستند. عمده این حشیش به کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل می‌شود.

3 تن حشیشی که آمریکایی‌ها با خود بردند

سردار حسین‌آبادی گفت: طبق اطلاعاتی که به دست آورده بودیم قرار بود 3 تن حشیش از یکی از بنادر پاکستان به سمت کشورهای حوزه خلیج فارس برود که موضوع را سریعا به پلیس کشورهای عمان، کویت،امارات متحده عربی و عربستان اعلام کردیم.هفته گذشته یک ناو آمریکایی این کشتی را در نزدیکی آب‌های عمان شناسایی و ضمن تخلیه بار کشتی آن را آزاد کرد.

وی اخیرا با افزایش ورود مواد مخدر به کشورهای آسیای میانه مواجه شده‌ایم. میزان این ورود از 19 درصد طی سال گذشته به 30 درصد در سال جاری رسیده است. که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: این افزایش نشان می‌دهد که مسیر انتقال مواد مخدر از ایران به آسیای میانه منتقل شده است. اگر انسداد مرزها از جنوب استان سیستان و بلوچستان تکمیل شود وضعیت بهتری را در این زمینه و کاهش ورود مواد مخدر به کشور شاهد خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها