تاکنون 17 معدنچی شیلیایی نجات یافته‌اند

نجات از معدن مرگ

تا زمان ارسال این خبر 17 معدنچی که مدت بیش از دو ماه در عمق 700 متری زمین به کمک یک کپسول ویژه نجات از معدن مرگ بیرون آورده شدند. عملیات نجات برای بیرون آوردن سایر معدنچیان ادامه دارد.
کد خبر: ۳۵۹۴۶۵

به گزارش خبرگزاریها، رسانه‌های دولتی شیلی از آغاز عملیات ویژه نجات 33 معدنچی گرفتار در معدن مرگ با گذشت بیش از دو ماه از وقوع حادثه خبر دادند.

بر اساس اعلام سازمان معادن شیلی و رسانه‌های این کشور، اولین معدنچی نجات یافته «فلورنسیو آوالوس» 31 ساله بود. این مرد کمی بعد از نیمه شب گذشته از عمق 700 متری معدن فرو ریخته در صحرای شیلی نجات یافت و به گرمی از او استقبال شد.

گفتنی است، وی به دلیل این که در وضعیت روحی و جسمی خوبی نسبت به دیگر معدنچیان قرار داشت، به عنوان اولین نفر به صورت داوطلبانه به داخل کپسول رفته و بیرون کشیده شد.

حضور رئیس‌جمهور شیلی در محل عملیات

نجات معدنچیان در حالی ادامه دارد که «سباستین پینرا» ـ رییس جمهوری شیلی با حضور در محل عملیات از نجات یافتگان استقبال می‌کند.

در گزارش رسانه‌های بین‌المللی حاضر در محل عملیات نجات، این موضوع ذکر شده که بیرون کشیدن هر یک از این معدنچیان نزدیک به 20 دقیقه به طول می‌انجامد، در حالی که در اولین برآوردهایی که توسط گروه عملیات و دپارتمان معادن شیلی صورت گرفته بود، اعلام شده بود که برای نجات هر یک از این افراد پنج تا شش ساعت زمان نیاز است.

حضور بیش از هزار خبرنگار و عکاس از سراسر جهان

عملیات امداد و نجات را بیش از یک‌هزار خبرنگار و عکاس از سراسر جهان تحت پوشش قرار دارند و همگی در فاصله 90 متری از محل عملیات مستقر شدند.

همچنین بالگردهای ارتش شیلی و آمبولانس‌ها نیز در محل مستقر هستند تا بلافاصله پس از خروج هر یک از معدنچیان، آن‌ها را به بیمارستان مرکزی شیلی منتقل کنند.

گفتنی است، درون کپسول‌های نجات بی‌سیم و دوربین تعبیه شده تا بین معدنچیان و امدادگران ارتباط برقرار شود و وضعیت داخل کپسول کنترل شود.

«جیمی مانالیچ» ـ وزیر بهداشت شیلی ـ هم در سخنانی اظهار کرد: به دلیل اینکه این 33 معدنچی به مدت 69 روز در داخل عمق 600 تا 700 متری از سطح زمین و در دمایی حدود 90 درجه سانتیگراد محبوس بوده‌اند، به شدت آسیب پذیر شده‌اند و برای محافظت از آن‌ها عینک‌ها، لباس‌ها و وسایل خاص تهیه شده است. برای آن‌هایی که در شب بیرون می‌آیند لباس پشمی در نظر گرفته شده است؛ چرا که دمای خارج برای آن‌ها در حد انجماد است و برای آن دسته هم که در روز نجات می‌یابند، عینک‌های مخصوص تهیه شده که نور خورشید چشمانشان را آزار ندهد.

به گفته وزیر بهداشت شیلی، معدنچیان باید به مدت 48 ساعت در قرنطینه بمانند و پس از آن می‌توانند نزد خانواده‌های خود باز گردند.

ایران نجات معدنچیان شیلیایی را تبریک گفت

سخنگوی وزارت امورخارجه نجات معدنچیان شیلیایی را به خانواده‌های آنان، دولت و ملت شیلی تبریک گفت.

رامین مهمانپرست افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران با کمال خرسندی، نجات معدنچیان شیلیایی را که پس از ماه‌ها تلاش طاقت فرسا در عملیاتی بی نظیر و موفقیت آمیز با کمک موثر و بی‌وقفه امدادگران پرتلاش، مردم و دولت شیلی از اعماق 700 متری زمین بیرون آورده شده اند به خانواده‌های این افراد، ملت و دولت شیلی تبریک می‌گوید.

وی برای این معدنچیان، حامیان و ناجیان آنها سلامتی، پیروزی و موفقیت در همه عرصه‌های زندگی آرزو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها