ایران زمین

بیرجند ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: سال گذشته 400 میلیون تومان بودجه پژوهشی این دانشگاه با اتمام 110 طرح در این واحد جذب شده است. علی چهکندی‌نژاد افزود: این میزان در مقایسه با اعتبارات بخش دولتی قابل توجه است. برای هر طرح پژوهشی که توسط اعضای هیات علمی ارائه شود تا سقف 15 میلیون تومان توسط شورای پژوهشی واحد و بیش از آن در سازمان مرکزی دانشگاه تصمیم‌گیری می‌شود.
کد خبر: ۳۵۸۹۰۶

بندرعباس ـ مهر: مدیرکانون پرورش فکری کودک و نوجوان هرمزگان از افتتاح نخستین سینمای کودک بندرعباس همزمان با روز جهانی کودک خبر داد.

سیدداوود حسینی گفت: نخستین سینمای کودک همزمان با روز جهانی کودک در بندرعباس افتتاح شد. این سینما با گنجایش 200 نفر ساخته شده است و در آن، فیلم‌های برگزیده کودک و نوجوان به نمایش درمی‌آید.

تبریز- خبرنگار جام‌جم: همزمان با حضور رئیس جمهوری در تبریز، کلید0005 واحد مسکن مهر به مالکان آنهاتحویل داده می‌شود. احمدعلیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی گفت: همان‌طور که وعده داده بودیم هفته چهارم آبان ماه امسال بیش از 5000 واحد مسکونی از واحدهای طرح مسکن مهر را در تبریز و سایر شهرستان‌های استان به مالکان آنها تحویل خواهیم داد.

با آغاز این واگذاری‌ها ضمن تقویت بارقه‌های امید در شهروندان و متقاضیان مسکن، زمینه سرعت‌بخشی به تکمیل و واگذاری این واحدهای مسکونی نیز تقویت می‌شود.

گیلان ـ فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: برای نخستین بار در کشور، گیلان مجوز گردشگری سلامت را از آن خود کرد. امید عزیزی افزود: صومعه‌سرا دارای بستری خوب و آماده برای توسعه و جذب گردشگری است. این منطقه منحصر به‌فرد با قابلیت پژوهشی تاریخی و فضای بکر گردشگری است. تاکنون با توجه به تمام فعالیت‌های کاوشی و پژوهشی که در گسکرات صومعه‌سرا انجام شده، بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه صورت گرفته است. بعلاوه تنوع زیستی و جغرافیایی منجر به ایجاد یک فرصت بهتر و توسعه گردشگری می‌شود.

بناب – خبرنگار جام‌جم: متاسفانه نظارت در بازارهای ما سنتی و ضعیف است و بازرسان و متولیان بازرگانی، اطلاعاتی دقیق و به روز در دست ندارند.

سعید برقی، فرماندار شهرستان بناب استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: از اداره بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی می‌خواهیم با نظارت و کنترل دقیق انبارها و مغازه‌های اصناف و بازاریان، از هرگونه احتکار در بازار جلوگیری کرده و با متخلفان شدیدا برخورد کند.

وی افزود: بازار باید با سیاست‌ها و دستورات دولت همسو و هماهنگ باشد و بازاریان نیز باید ضمن تقویت وضعیت بازار، سطح آگاهی اقتصادی خود را افزایش دهند.

نور ـ فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: برنج دوباره درشالیزارهای شمال به بار نشست.

حسین خاکپورمقدم افزود: 3 علت کاهش سطح کشت ریتون در سال زراعی جاری، گرمای شدید هوا و طغیان کرم ساقه‌خوار برنج و تداخل نسل دوم و سوم کرم در سطح مزارع کشاورزی بود که خسارات زیادی را نیز به برخی از مزارع زده بود. پیش‌بینی می‌شود میانگین در هر هکتار 800 تا 900 کیلوگرم ریتون برداشت شود.

وی تاکید کرد: شهرستان نور با دارابودن دو هکتار مزرعه باغ فضای بسته و 15هکتار فضای باز یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان نهال ریتون به شمارمی‌رود که نهال تولیدشده را به سایر استان‌های کشور ارسال می‌کند.

اهواز ـ ایسنا: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پیش‌بینی خرید 65 هزار تن خرما از طریق کارگاه‌های بسته بندی و فرآوری بصورت توافقی در امسال خبر داد.

حلیم کوتی افزود: از ابتدای شروع فصل برداشت تاکنون 32 هزار تن خرما خریداری شده و تا پایان مهر خرید توافقی ادامه خواهد داشت.

قیمت مصوب خرید توافقی نیز به ازای هر کیلوگرم برای خرمای درجه یک 4200 ریال، برای درجه دو 3600 ریال و برای رقم استعمران 3400 ریال می‌باشد. خوزستان با دارا بودن 29 هزار هکتار نخلستان بارور و 12 هزار هکتار نهال تولیدی ـ که جمعا 41 هزار هکتار است ـ معادل 160 هزار تن خرما تولید می‌کند.

اهر - خبرنگار جام‌جم: در یک سال گذشته 5000 میلیارد ریال غرامت به حادثه‌دیدگان بخش کشاورزی از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شد.

صفر اصغری، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت: 125 نوع محصولات کشاورزی و دامی زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید قرار می‌گیرد.

براین اساس از کشاورزان و باغداران می‌خواهیم با آغاز سال زراعی 90ـ 89 تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی بدون فوت وقت با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی به کارگزاران بیمه مراجعه و محصولات خود را بیمه کنند.

همدان ـ فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بانک اطلاعات جامع موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه استان همدان ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صالحی افزود: هدف از ایجاد این بانک گردآوری اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه استان همدان و به‌روزکردن اطلاعات مربوط، کمک به ایجاد بستر مناسب برای توسعه موقوفات و اماکن متبرکه و حرکت در راستای تحقق سیاست‌های دولت به منظور اجرایی شدن دولت الکترونیک است.

همدان - فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: همزمان با هفته استاندارد، استفاده از دستگاه نشر اتمی در همدان انجام می شود.

فرهاد تیموری افزود: اندازه‌گیری فلزات سنگین و سایر عناصر با روش اسپکتروسکوپی نشر اتمی برای نخستین‌بار در غرب کشور در همدان صورت می‌ شود.

در همین راستا به منظور استفاده از روش‌های آنالیز، دستگاه نشر اتمی با هدف افزایش سرعت، دقت آزمون و کاهش زمان انجام آزمون با هزینه‌ای بالغ بر 73 میلیون تومان از کشور آلمان خریداری شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها