شورای حقوق بشر سازمان ملل به محکومیت اسرائیل در‌حمله به ناوگان آزادی رای داد

آغاز پاکسازی‌نژادی رژیم صهیونیستی در قدس

رژیم صهیونیستی با هدف فراهم کردن زمینه‌های یهودی‌سازی مسجدالاقصی، پاکسازی نژادی در شهرک سلوان در قدس را آغاز کرد. به گزارش شبکه الجزیره، شهرک سلوان که در واقع خط جنوبی دفاع از شهرک قدیمی قدس و مسجد الاقصی به شمار می‌آید، 2 روز گذشته شاهد وحشیانه‌ترین عملیات پاکسازی نژادی بود که در اثر آن چند جوان فلسطینی مجروح و یک فلسطینی نیز به وسیله شلیک شهرک نشینان یهودی به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۵۵۸۲۶

 از سوی دیگر روز گذشته نیروهای اشغالگر صهیونیستی تدابیر امنیتی خود را همزمان با نماز جمعه در بیت المقدس تشدید کردند.خبرنگار الجزیره از بیت‌المقدس گزارش داد که نیروهای صهیونیستی تعداد سربازان بیشتری را در اطراف مسجد الاقصی مستقر کرده‌اند و مانع ورود نمازگزاران جوان به این مکان می‌شوند. این تدابیر پس از درگیری‌های اخیر در سلوان رخ می‌دهد که نوعی پاکسازی نژادی از سوی رژیم صهیونیستی توصیف می‌شود.

درگیری در سلوان

در شهرک سلوان 53 کانون صهیونیست‌نشین وجود دارد که 380 صهیونیست منتسب به جریان ملی‌ ـ ‌مذهبی صهیونیسم در آن ساکن هستند و این صهیونیست‌ها تلاش دارنـد بر مسجد عین السلوان تسلط یابند. آنها در مناطق پیرامونی آن دست به حفاری‌هایی زده‌اند تا با زدن تونل از این منطقه به زیر مسجد الاقصی دست یابند. پیش از این و در سال 1996 نیز بنیامین نتانیاهو با اجرای طرحی به نام حوض مقدس درصدد تخلیه مناطق پیرامون قدس بود که شهرک‌های شیخ الجراح و سلوان را در قدس شرقی دربرمی‌گرفت تا به جای آن، پارک‌های تلمودی را احداث کند. از مدت‌ها پیش درخبرها آمده بود که رژیم صهیونیستی طرحی را دردست اجرا دارد که به موجب آن، ساکنان فلسطینی بیت المقدس باید تخلیه شوند و اماکن آنان نیز در اختیار یهودیان قرار گیرد.

این تجاوزات درحالی ادامه دارد که مقامات کاخ سفید سعی می‌کنند روند سازش را ادامه دهند. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد که اگر جهان از طرح‌ وی برای ایجاد یک کشور فلسطین و همچنین یک اسرائیل امن ظرف یک سال آینده حمایت نکند،‌ بیت‌المقدس محکوم به مواجهه با خونریزی‌های دائمی خواهد شد.رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود مبنی به تمدید توقف شهرک سازی‌های اسرائیل را تکرار کرد. رژیم صهیونیستی تاکنون این روند را تمدید نکرده است اما برخی خبرها نشان می‌دهد که ممکن است تحت فشارهای موجود این روند تمدید شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، دیروز(جمعه)‌ گفت این رژیم آماده است تا در مورد تمدید توقف محدوده شهرک‌سازی در مناطق اشغالی کرانه غربی مصالحه کند. البته به این شرط که توقف شهرک‌سازی‌ها در همه مناطق نباشد. مقامات فلسطینی می‌گویند اگر روند این توقف تمدید نشود، از مذاکرات کنار خواهند کشید.

استقبال از محکومیت رژیم صهیونیستی

همه این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که از سوی دیگر رژیم صهیونیستی یک بار دیگر در محافل بین‌المللی محکوم شد و کمیته تحقیق بین‌المللی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت ارتش این رژیم، قوانین بین‌المللی را در حمله به ناوگان آزادی نقض کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی در 31 ماه می گذشته با حمله به ناوگان آزادی غزه در آب‌های بین‌المللی 20 نفر را شهید و بیش از 51 نفر دیگر را زخمی کرد که با موجی از محکومیت‌های جهانی روبه‌رو شد. در نتیجه این تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت مدارک روشنی دارد که پیگرد قانونی علیه اسرائیل را به دلیل کشتار تعمدی امدادگران ممکن می‌کند. اسرائیل این گزارش را جانبدارانه دانست و رد کرد اما ترکیه با استقبال از این گزارش گفت: این گزارش انتظارات ما را برآورده می‌کند و امیدوارم که از امروز به بعد اسرائیل در چارچوب قوانین بین‌المللی حرکت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها