ایران زمین

شهرری ـ خبرنگار جام‌جم: شهردار منطقه 20 تهران از بخشودگی عوارض بافت مسکونی فرسوده معابر بن‌بست خبر داد. مجتبی عبداللهی، شهردار منطقه شهر ری افزود: منطقه 20 به دلیل قدمتی که دارد یکی از فرسوده‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود که حدود یک‌هشتم آن در سیطره بافت فرسوده قرار دارد. به همین منظور اعضای شورای اسلامی شهر تهران با پیش‌بینی بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده به دنبال راهکاری برای زدودن فرسودگی از سیمای شهر هستند که بخشودگی عوارض صدور مجوز با شرایط خاص مهم‌ترین تدابیری است که در این زمینه به‌کار بسته شده است.
کد خبر: ۳۵۳۱۳۸

ساری ـ مهر: ‌رئیس هیات دوچرخه‌سواری شهرستان آمل از شهر آمل به عنوان آغازگر اجرای طرح همسان‌سازی تردد دوچرخه در پیاده‌روهای شهرهای مازندران، خبر داد. حمید صادقی گفت: این طرح پیشنهادی به شورای شهر و شهرداری آمل ارائه شده و منتظر موافقت آنان برای اجرا هستیم. بر این اساس شورای شهر و شهرداری آمل باید هرچه سریع‌تر این طرح را در پیاده‌روها اجرایی کنند.

کرج ـ مهر: مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور گفت: استان البرز به مرکزیت شهر کرج، امروز با حضور وزیرکشور و مقامات لشکری و کشوری رسما تاسیس می‌شود.

مهدی آذرمکان، مدیر کل روابط عمومی وزارت کشور گفت: لایحه تاسیس استان البرز پس از بررسی‌های کارشناسانه در وزارت کشور در نیمه دوم سال 88 توسط معاونت سیاسی این وزارتخانه تهیه و به دولت ارائه شد که پس از تصویب در دولت نیز به مجلس ارائه شد که در نهایت پس از طی مراحل قانونی در تاریخ 6‌/‌5‌/‌89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ 21‌/‌5‌/‌89 نیز توسط رئیس‌جمهور به وزارت کشور ابلاغ شد.

مشهد ـ ایسنا: رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: صنعت مرغ تخم‌گذار در سیاست‌ یکی به نعل و یکی به میخ گرفتار شده و قربانی تصمیمات نادرست متولیان امر تولید و توزیع شده است. محمد منتظمی افزود: متولیان امر تولید در تهیه و توزیع نهاده‌های دانی و خرید مرغ مازاد از مرغدار تعهدات خود را عملی نکرده‌اند. این وضعیت هر روز نسبت به دیروز سخت‌تر و غیرقابل تحمل‌تر می‌شود و با وجود افزایش هزینه‌های تولید، نرخ تخم‌مرغ همچنان پایین است، به طوری که امنیت سرمایه‌گذاری در این صنعت فراهم نیست و سودآوری آن زیر صفر است. وی ادامه داد: با واگذاری سیاست تنظیم بازار به سازمان بازرگانی مدت 8 ماه است که مرغداران دان را به قیمت جهانی می‌خرند و تولید را 50 درصد زیر نرخ تمام شده عرضه می‌کنند و این در حالی است که در خراسان رضوی بالغ بر 34 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

همدان ـ واحد مرکزی خبر: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تولید گردو در استان همدان امسال در مقایسه با سال گذشته 69 درصد کاهش نشان می‌دهد. شهبازی افزود: از 18 هزار هکتار باغ گردو پیش‌بینی می‌شود امسال 13 هزار و 500 تن محصول برداشت شود.

در اثر بروز سرمازدگی امسال 78 میلیارد تومان خسارت به باغ‌های گردو در استان همدان وارد شد. پرداخت نشدن بموقع خسارت به باغداران،‌ 4 برابر شدن تعرفه بیمه، مقصر شناختن باغدار و پرداخت غرامت به میوه درخت از سوی باغداران مهم‌ترین علل استقبال‌نکردن کشاورزان از بیمه‌کردن باغ‌های گردو عنوان شده است.

زنجان ـ مهر: مدیرکل تعاون استان زنجان گفت: تا پایان سال جاری جشنواره زیتون طارم به صورت ملی در این شهرستان برگزار می‌شود که این امر، نقش عمده‌ای در شناساندن قابلیت‌های طارم خواهد داشت.

سیدموسی متوسلین افزود: در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف علی‌رغم این که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، استفاده مناسبی از آنها نشده است، به گونه‌ای که به‌عنوان مثال در طارم این قابلیت‌ها علی‌الخصوص در بحث کشاورزی وجود دارد که ناشناخته مانده است.

ساری ـ ایسنا: رئیس اداره خدمات شهری شهرداری ساری از پیشرفت 95 درصدی تصفیه‌خانه معدن زباله‌ ساری خبر داد. عبدالله علیزاده افزود: این تصفیه‌خانه شامل 40 حلقه چاه، موتورخانه و لوله‌های اتصال جهت جذب شیرابه‌ها، خروج گازها و تصفیه شیرابه جهت تامین آب کشاورزی است. طبق اظهارنظر کارشناسان امر، ساری یکی از نمونه‌ترین شهرهای استان در بحث جمع‌آوری، حمل و دفن بهداشتی زباله است. جهت حفظ بهداشت محیط زیست منطقه هر روز پس از دفن زباله، محل دفن جدید آهک‌پاشی شده و بوی بد حاصل از شیرابه‌های موجود نیز بزودی با تکمیل تصفیه‌خانه تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

مشهد ـ خبرنگار جام‌جم: مدیر پایگاه میراث فرهنگی نیشابور از بررسی معادن باستانی نیشابور در استان خراسان رضوی خبر داد.

ابوالفضل مکرمی‌فر افزود: براساس مطالعات، وجود معادن فیروزه، نقره، مس و آهن رسوب در کوه‌های نوقان نیشابور و معادن مس در نواحی دشت نیشابور، در ارتفاعات کاشمر و همچنین دیگر معادن در شهر توس مشخص شده، اما تاکنون تلاش شایسته‌ای برای شناخت گذشته آنها صورت نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها