پلیس رژیم صهیونیستی دیروز در روز جهانی قدس مانع ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی برای اقامه آخرین نماز جمعه ماه رمضان شد. به گزارش خبرگزاری معای فلسطین، هزاران نفر از ساکنان شهرهای کرانه باختری خواستار ورود به صحن مسجدالاقصی برای اقامه نماز بودند اما پلیس رژیم صهیونیستی نیروهای موسوم به پاسداران مرزها را که نزدیک به 2 هزارتن می‌شوند پیرامون مسجدالاقصی و شهر قدس و دیگر اماکن قدس شرقی مستقر کرده بود تا مانع ورود آنان شود. شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی با اشاره به فضای حاکم بر شهر بیت‌المقدس در روز جهانی قدس تاکید کرد: رژیم اشغالگر قدس این شهر را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده‌ است.
کد خبر: ۳۵۱۲۳۱

روز جهانی قدس

با وجود سختگیری صهیونیست‌ها مراسم روز قدس دیروز در اقصی نقاط جهان برگزار شد. در کرانه باختری گروه‌های فلسطینی با برپایی تظاهراتی، اقدامات اخیر صهیونیست‌ها را محکوم و برادامه مبارزه و مقاومت تاکید کردند. در نوار غزه نیز گروه‌های فلسطینی با برگزاری تجمعی گسترده مذاکرات سازش در واشنگتن را بشدت محکوم کردند و از گروه‌های فلسطینی خواستند برای دست یافتن به حقوق خود، خط مقاومت را دنبال کنند. پیش از آن، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین از همه ملت‌های عربی و اسلامی دعوت کرد ه بود تا روز جمعه برای دفاع از قدس و زنده نگه داشتن روزی که امام خمینی(ره) آن را روز جهانی قدس اعلام کردند، در راهپیمایی‌ها و تجمعات به‌طور گسترده شرکت کنند. درسوریه و لبنان نیز طبق سنت هرساله گروه‌های مختلف مردم با برپایی تظاهرات، روز قدس را گرامی داشتند. روز گذشته برای نخستین بار سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله تصمیم گرفت در مراسم بزرگداشت روز قدس برای مردم لبنان سخنرانی کند. در سایر نقاط جهان نیز روز قدس به‌گونه‌های مختلف گرامی داشته شد. در نیوزیلند، مراسم با شکوه روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم و مسلمانان آکلند برگزار شد. در پاکستان، مولانا تقوی رهبر مجلس وحدت مسلمین پاکستان، از احزاب سیاسی و دینی کشورش خواست تا با برگزاری راهپیمایی روز قدس، با مردم فلسطین اعلام همبستگی کنند و بسیاری به این فراخوان پاسخ مثبت دادند. در افغانستان نیز به دعوت ستاد برگزاری روز قدس، جمعیت بسیاری پس از ادای نماز جمعه با شعار بازگشت قدس در مسجد میلاد النبی شهر کابل گردهم آمدند. هرساله گروه‌های شیعه عراقی بخصوص طرفداران مقتدا صدر نیز پس از برگزاری آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان دست به برپایی تظاهرات می‌زنند.

اتحاد 13 گروه فلسطینی

همچنین در آستانه روز قدس 13 گروه فلسطینی تصمیم گرفتند به عملیات نظامی خود علیه صهیونیست‌ها شدت بخشند. ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام با اعلام این خبر گفت:‌ 13 گروه فلسطینی برای زدن اهداف صهیونیستی با هم متحد شده‌اند. وی با اشاره به مذاکرات سازش محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی در واشنگتن تصریح کرد که مقاومت با شیوه خود از سقوط تشکیلات و فتح در مذاکرات بیهوده و فروش خاک وطن جلوگیری می‌کند. بنا براین گزارش، این 13 گروه فلسطینی با استقبال از عملیات 3 روز اخیر که به کشته شدن 4 صهیونیست و مجروح شدن 2 نفر دیگر در کرانه باختری منجر شد، از تشکیلات خودگردان خواستند تا پیش از آن‌که دیر شود، بازداشت اعضای حماس را متوقف کند. در پی اجرای 2 عملیــــات در کرانه باختــری و کشته شدن 4 صهیونیست و زخمی شدن یک زن و یک مرد صهیونیست، تشکیلات خودگردان فلسطین در هماهنگی‌ با رژیم صهیونیستی بیش از 500 نفر از اعضای حماس را در کرانه باختری بازداشت کردند. از سوی دیگر، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس دیروز از اجرای سومین مرحله از عملیات «سیل آتش» علیه رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که این عملیات ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها