مایکروسافت دوشنبه گذشته و یک هفته زودتر از روال ماهانه خود یک وصله امنیتی عرضه کرد که یک حفره امنیتی در مورد میانبرهای ویندوز را برطرف می‌کرد. طبق اعلام مایکروسافت این حفره امنیتی باعث می‌شد ویروس‌ها بسرعت گسترش پیدا کنند.
کد خبر: ۳۴۵۴۶۶

این حفره امنیتی در اصل باعث گسترش کرم Stuxnet از طریق درایوهای USB می‌شد. وب‌سایت راهنمای مایکروسافت اعلام کرد: این خطر امنیتی که در تمام نسخه‌های ویندوز وجود دارد، در کدی است که فایل‌های میانبر با پسوند lnk را اجرا می‌کند.

ویروس‌ Sality.AT از این حفره بهتر استفاده کرده و سریع‌تر از کرم Stuxnet گسترش پیدا کرده است.

همچنین مایکروسافت در بلاگ خود نوشت: «اگرچه چند خانواده از ویروس‌ها در هفته‌های اخیر‌ به‌وجود آمده ولی تنها ویروس Sality توجه ما را به‌خود جلب کرده است. سالیتی بسیار خطرناک است و می‌تواند دیگر فایل‌ها را هم آلوده کند، خودش را در دیسک‌های USB کپی کند، امنیت سیستم را غیرفعال کرده و دیگر بدافزارها را از اینترنت دانلود کند. خانواده سالیتی خانواده خطرناکی هستند.»

این ویروس آنقدر خطرناک است که مایکروسافت به‌جای سه‌شنبه این جاری، هفته پیش این وصله را ارائه کرد تا مشکل امنیتی از بین برود.

کریستوفر باد، مدیرمسوول ارشد امنیتی مایکروسافت در بلاگ مرکز پاسخ‌های امنیتی مایکروسافت نوشت: «طی چند روز گذشته رشد زیادی در استفاده از این حفره امنیتی شاهد بودیم. ما عمیقا معتقدیم که ارسال آپدیت خارج از برنامه بهترین کار برای جلوگیری از این کار است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها