دیوان عالی کشور تایید کرد

قصاص قاتل برای دومین‌بار

حکم قصاص مرد جوانی که در جریان یک درگیری همسایه خود را به قتل رسانده بود، برای دومین بار در دیوان عالی کشور تأیید شد.
کد خبر: ۳۴۳۹۵۵

به گزارش فارس ، شامگاه 22 دی 83، مأموران کلانتری 134 شهرک قدس از طریق مرکز فوریت‌های پلیس از وقوع یکی درگیری در خیابان حسن سیف این شهرک باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه، متوجه شدند که تعدادی از جوانان محل که همسایه بودند با هم درگیر شدند که در نتیجه این درگیری یکی از جوانان به نام علیرضا، از سوی یکی دیگر از جوانان به نام شهریار، مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به بیمارستان ژاتیه منتقل شده است.

ساعتی بعد مسئولان بیمارستان، با تماس با کلانتری 134 شهرک قدس اعلام کردند که جوان مجروح به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری شهریار آغاز شد و چند ساعت بعد، شهریار که در منزل یکی از دوستانش مخفی شده بود، دستگیر شد.

شهریار پس از اعتراف به قتل علیرضا گفت: آن شب در محل به همراه برادر و دوستانم ایستاده بودیم که علیرضا به همراه چند نفر دیگر از مقابل ما عبور کردند و علیرضا که مشخص بود مست بود و حال خوبی نداشت به ما فحاشی کرد. درگیری لفظی بین ما به درگیری فیزیکی کشیده شد که اول علیرضا چند ضربه با چاقو به برادرم زد. من به خانه رفتم و پشت در بودم که علیرضا از پشت در با چاقو ضربه‌ای به پیشانی من زد. بعد از آن من هم با چاقو چند ضربه به او زدم.

رسیدگی به این پرونده،‌ به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران واگذار شد و این شعبه بعد از انجام دادرسی، حکم به قصاص متهم داد. وکلای متهم به این حکم اعتراض کردند و پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

شعبه 40 دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده، حکم دادگاه بدوی پرونده را تأیید اما با دستور رئیس وقت قوه ‌قضاییه ، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه 74 ارسال شد. ابتلا مشکلات و بیماری روحی بیمار محرز شد اما جنون وی که باعث انجام قتل شود، هیچ گاه محرز و اثبات نشد.

در ابتدای جلسه مجدد که در تاریخ 18 بهمن سال گذشته و به ریاست قاضی تردست برگزار شد، اصغری روشن، نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست گفت: با توجه به مدارک موجود در پرونده و اقرار صریح متهم، بزه انتسابی محرز است و تقاضای مجازات وی را دارم.

متهم به دستور قاضی در جایگاه قرار گرفت، اتهام عمدی بودن قتل را منکر شد و گفت: هیچ عمدی در قتل علیرضا نداشتم.

متهم به علت گریه شدید از بازگویی حادثه ناتوان بود و به همین علت وکیلش به ایراد دفاع پرداخت.

وکیل مدافع متهم، با متهم کردن مسئولان بیمارستان به جعل سند، گفت: زمانی که مقتول را به بیمارستان رساندند، زنده و هوشیار بود و 45 دقیقه بعد از آن و به علت خونریزی فوت کرد. اگر یک جراح به موقع او را جراحی می‌کرد مقتول الان زنده بود. مسئولان بیمارستان مدعی شدند که وقتی علیرضا را به بیمارستان رساندند، فوت کرده بود.

بعد از اظهارات وکیل مدافع متهم، قاضی تردست، ختم جلسه را اعلام کرد و بعد از مشورت با اعضای دادگاه، حکم به قصاص متهم دادند.

پرونده بار دیگر به دیوان عالی کشور و این بار به شعبه ششم ارجاع داده شد که قضات این شعبه نیز حکم دادگاه کیفری را تأیید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها