چهره‌ها و حادثه‌ها

همزمانی ازدواج و سربازی‌ام

فرج‌الله سلحشور بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را تجربه کرده است. او به خاطر کارگردانی سریال پرهزینه و محبوب یوسف پیامبر به شهرت رسید. سلحشور فعالیت هنری خود را با بازی در توبه نصوح به کارگردانی محسن مخملباف آغاز کرد. از دیگر بازی‌های او می‌توان به فیلم نخلستان تشنه اشاره کرد.
کد خبر: ۳۴۳۰۱۷

سلحشور در سال‌های اخیر کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی ـ مذهبی مانند ایوب پیامبر و اصحاب کهف را بر عهده داشته است.

در فیلم‌های دنیای وارونه، گورکن، پرواز در شب و انسان و اسلحه به بازیگری، تهیه کنندگی و چهره‌پردازی پرداخته است.

سلحشور مهم‌ترین حادثه زندگی خود را پیروزی انقلاب و ورود امام به وطن می‌داند. اما آنچه که برای او در حیطه هنر اتفاق افتاد و یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی‌اش را رقم زد مربوط به سریال یوسف پیامبر است. او می‌گوید: چون سریال حضرت یوسف اثر عظیم و بزرگی بود، دلم می‌خواست ببینم مردم ایران و دنیای اسلام چه واکنش و عکس‌العملی نشان می‌دهند و استقبال و عدم استقبال آنها چگونه است. اینها سوالاتی بود که ذهنم را مشغول کرده بود، خوشبختانه با استقبال غیر‌قابل‌باوری روبه‌رو شدم و این طور که الان ارزیابی می‌کنم استقبال از یوسف حتی بیشتر از اصحاب کهف بود.

سلحشور یک اتفاق دیگر را هم تعریف می‌کند: یکبار با خانواده‌ام داشتیم از اتوبان قزوین به سمت تهران می‌آمدیم. چرخ جلوی ماشینم پنچر شد و ماشین 2، 3 بار معلق زد. کاملا طبیعی است وقتی آدم تصادف می‌کند می‌ترسد، آن لحظه‌ها برایم پر از تلخی و استرس بود و به این فکر می‌کردم که چه بلایی سر بچه‌ها آمده است. در این حادثه ترقوه یکی از دخترانم شکست، همسرم خون دماغ شد و خودم هم یک مقداری زخمی شدم، ماشینم داغان شد ولی الحمدلله به‌خیر گذشت.

از لحظه‌های مهم زندگی سلحشور همزمان‌شدن دو اتفاق با یکدیگر است ازدواج و سربازی رفتن او در یک زمان بود. او می‌گوید: سربازی من قبل از جنگ بود و برایم سخت گذشت. من برخلاف اکثر افراد از سربازی خاطره‌های خوبی ندارم، چون من آن موقع ازدواج کرده بودم و خانواده داشتم و باید نزدیک‌هم می‌بودیم و از طرفی زمان شاه هم بود و خدمت کردن به آن نظام برایم عذاب‌آور بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها