اعضای یک باند خانوادگی به بهانه دور شدن بلا و درمان بیماری‌های لاعلاج از خانواده‌های تهرانی و فروش زمین در بهشت از مردم کلاهبرداری می‌کردند. به گزارش «جام‌جم»، چند روز قبل زنی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران از اعضای یک خانواده به اتهام کلاهبرداری و شیادی شکایت کرد.
کد خبر: ۳۴۱۵۷۲

زن شاکی در تشریح ماجرا به بازپرس گلی‌پور گفت: چندی قبل به یک مجلس مهمانی دعوت شدم. در این مهمانی، مردی به نام پیروز ادعا می‌کرد همراه اعضای خانواده‌اش با عالم غیب و امام زمان(عج) در ارتباطند و می‌توانند دعاهای افراد را مستجاب و بیماری لاعلاج آنها را درمان کنند.

وی افزود: بعد از این ملاقات کنجکاو شدم و تصمیم گرفتم در مهمانی‌های دیگر آنها نیز حضور یابم. بنابراین شب‌های پنجشنبه در مجلس آنها شرکت و صحبت‌هایشان را گوش می‌کردم. پیروز در این جلسات وردهایی را می‌خواند و می‌گفت با خواندن این اوراد اجنه از این مکان خارج می‌شوند.

پول دادن برای دور شدن اجنه

شاکی ادامه داد: مادر و دختر خانواده نیز برای دور کردن اجنه مبالغی پول از ما می‌گرفتند و در قبال آن لوح و پیراهن‌های مخصوص تحویلمان می‌دادند و می‌خواستند لوح‌ها را در اتاق‌های خانه آویزان کرده و لباس‌ها را 2 روز در هفته بپوشیم و سپس در آینه چند بار خود را ببینیم و به سمت آن فوت کنیم.

زن شاکی در ادامه اظهاراتش گفت: حتی پیروز و اعضای خانواده‌اش، من و دیگر شرکت‌کنندگان در مهمانی‌ها را به مدت 3 روز به روستایی در شمال کشور بردند و درخواست کردند تا در کنار درختان جنگل نشسته و وردهای آنها را تکرار کنیم. پس از آن سفر وقتی به تهران بازگشتیم پیروز گفت بزودی در تهران زلزله‌ای به وقوع می‌پیوندد که باعث مرگ مردم می‌شود و افرادی از این زلزله جان سالم به در می‌برند که غارهای بهشتی و قطعه زمین‌های بهشتی را از آنها خریده باشند.

خرید زمین‌های بهشتی خیالی

شاکی افزود: آنها معتقد بودند فرشته‌ها تا زمان مرگ ما و حضور در بهشت از این مکان‌ها حفاظت می‌کنند و اگر کسی به اظهاراتشان شک کند یکی از بستگان نزدیکش بیمار خواهد شد.

وی ادامه داد: آن روز وقتی به خانه بازگشتم، متوجه بیماری فرزندم شدم. بنابراین وحشت کرده و سراسیمه از پیروز تقاضای کمک کردم که او نیز در چند مرحله 61 میلیون تومان از من دریافت کرد و سند یک قطعه زمین خیالی در بهشت را به من تحویل داد و گفت: با خرید این زمین بیماری فرزندت مداوا خواهد شد.

شاکی افزود: وقتی حال فرزندم وخیم‌تر شد، او را به مطب پزشک بردم و پس از معاینه معلوم شد او بیماری لاعلاج ندارد و تنها بر اثر گرمازدگی بدحال شده است.

با اطلاع از این موضوع، به کلاهبرداری خانواده شیاد پی برده و به خانه‌شان رفتم، اما آنها که 5 نفر بودند، به طرز مرموزی ناپدید شده بودند.

با ثبت اظهارات شاکی، پرونده در اختیار ماموران پایگاه دوم اطلاعات ـ امنیت عمومی تهران قرار گرفت و جستجو برای یافتن اعضای این باند کلاهبرداری آغاز شد.

شکایت یکی پس از دیگری

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، چند شهروند تهرانی دیگر هم به مرکز پلیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی ارائه کردند. ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند مالباخته‌ها در دام خانواده شیاد گرفتار شده و برای دور شدن بلاهای طبیعی و مداوای بیماری‌های لاعلاج، مبالغی از 10 تا 50 میلیون تومان پرداخت کرده و تعدادی غار و زمین خیالی در بهشت خریده‌اند. بنابراین گزارش، جستجوی ماموران پایگاه دوم اطلاعات ـ امنیت عمومی تهران برای دستگیری اعضای این باند شیاد آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها