راجر ایبرت منتقد قدیمی، آن را تاثیر گرفته از کارهای کلاسیکی مثل «معما» و «رومانس سنگ» دانست و نوشت با آن که فیلم سرگرمکننده است، ولی میتوانست بهتر باشد. به گفته او، تام کروز تلاش دارد یک کری گرانت امروزی را به تصویر بکشد ولی نمیتواند به موفقیت کامل دست پیدا کند. منهای ایراداتی که میتوان به فیلمنامه گرفت، انتخاب جیمز منگولد برای کارگردانی این فیلم هم باعث تعجب و سوال است. او سازنده فیلمهایی مثل «روی خط راه برو»، «سرزمین پلیس»، «کیت و لیوپولد» و «دختر، مداخله» بوده که همگی حال و هوایی درام و جدی داشتهاند و «شوالیه و روز» اولین کار اکشن کمدی و تماشاچیپسند وی است. او در کار نگارش فیلمنامه این فیلم هیچ نقشی نداشت. منتقدان و تحلیلگران اقتصادی سینما شوالیه و روز را فیلم خوبی برای بازگشت کروز به روی پرده سینما پس از 2 سال دوری از آن نمیدانند. ولی بعید به نظر میرسد این دیدگاه، باعث تزلزل در موقعیت ویژه او به عنوان یک بازیگر مطرح شود.
وی هنوز هم یکی از گرانترین و مشهورترین بازیگران نسل خود است و نشانهای به چشم نمیخورد که او از جایگاه بالای خود به پایین بیاید. پل درگارا بدیان تحلیلگر سرشناس اقتصادی سینما هنوز هم این سوال را مطرح میکند که چه کس دیگری بجز تام کروز را میتوان اسم برد که توانسته باشد به مدت 30 سال، یکی از مطرحترین هنرمندان روز باشد و کسی نتواند این موقعیت را مورد تهدید قرار دهد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
مهدی مذهبی معتقد است پیوند میان هنر، هویت و فضای شهری، محور اصلی وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتوگو با «جامجم»:
حمیدرضا حسینی معتقد است تاریخ بهارستان بازتابی از فراز و فرود سیاست و فرهنگ ایران در ۲ سده اخیر بوده است