کد خبر: ۳۳۷۳۲۲

هنگام خرید طالبی آن را به دقت وارسی کنید. رنگ پوست طالبی باید زرد مایل به سبز یا زرد کرم رنگ باشد نه سبز!

آن را تکان دهید! اگر طالبی کاملا رسیده باشد با تکان دادن آن می‏توانید مثل یک قلک صدای تخم‏هایش را در داخل آن بشنوید.

از حس بویایی‌تان هم کمک بگیرید. از طالبی رسیده باید بوی خوشی به مشام برسد. طالبی مورد نظرتان را لمس کنید. سرطالبی باید نرم ‏باشد اما دقت کنید اگر همه قسمت‏های طالبی نرم باشد، به احتمال فراوان بیش از حد رسیده و گازدار است.

برای تشخیص هندوانه رسیده هم این راه‌ها را امتحان کنید. هندوانه منتخب خود را با دست وزن کنید، چون هرچه هندوانه نسبت به جثه‏اش سبک‏تر باشد، تردتر و رسیده‏تر است مشروط بر این که پوک نباشد.

هندوانه را فشار دهید. اگر هندوانه رسیده را در میان دو دست خود قرار داده و فشار دهید صدایی شبیه به «قرچ» از آن بلند خواهد شد. البته این یک اصل کلی نیست.

به هندوانه ضربه بزنید و به صدای آن گوش دهید. اگر صدای آن آهنگی زیر و بلند داشت هندوانه هنوز نرسیده است، ولی اگر صدایی بم و آهسته به گوش رسید هندوانه رسیده و قابل خوردن است. برخی نیز این صدا را به گونه‏ای دیگر تشریح می‏کنند و می‏گویند اگر صدایی که شنیدید صفر بود، هندوانه نرسیده ولی اگر صدایی عمیق و رسا شنیدید که در داخل هندوانه پیچیده و انعکاس یافت، هندوانه‏اش حرف ندارد.

اتوکشی پارچه‌های سوزن‌دوزی

برای اتوکشی پارچه‌های سوزن‌دوزی‌ شده هرگز اتو را به طور مستقیم روی آن قرار ندهید بلکه در پشت کار یک تکه پارچه نمدار سفید انداخته، اتو را روی محل مورد نظر بگذارید و بردارید، زیرا کشیدن اتو روی دست‌دوزی‌ها ممکن است به کار آسیب بزند و باعث جابه‌جایی نخ‌ها، منجوق‌ها یا ملیله‌ها شود.

اتوکشی پارچه‌های سوزن‌دوزی شده از قبیل نقده، گلابتون و پولک باید با گرمای ملایم یا کمترین درجه انجام شود، چون این مواد در مقابل گرما تغییر شکل می‌دهند.

اگر در پارچه سوزن‌دوزی‌‌ از نخ نامرئی استفاده شده تا جای ممکن از اتوکردن آن خودداری کنید، چون الیاف پلاستیک حتی در مقابل گرمای کم نیز ممکن است شکل اولیه خود را از دست بدهند و باعث افت کار شوند.

راهنمای خرید و استفاده از حشره‌کش

هنگامی که حشره‌‌کش‌ می‌‌خرید، از مارک‌‌هایی استفاده کنید که دارای مجوز معتبر هستند. از حشره‌کش‌‌هایی استفاده کنید که به طور خاص برای حشراتی که شما می‌خواهید از بین ببرید، طراحی شده‌اند.

اگر از همه حشره‌‌کشی که خریده‌اید‌ استفاده نکرده‌اید، باقیمانده آن را در جای ایمنی ذخیره کنید یا آن را دور بیندازید. به یاد داشته باشید تنها در محل‌هایی که خوب تهویه می‌شوند،‌ از حشره‌کش‌ها استفاده کنید. پس از استفاده از حشره‌‌کش در یک جا، آن محل را به مدت طولانی در حال تهویه نگه دارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها