8هزارنفر به میدان آمدند

روز پایانی هفته در تهران و چند شهر بزرگ ، ماراتن چهره های سرشناس برای ورود به رقابت های انتخاباتی مجلس هفتم بود.
کد خبر: ۳۳۷۲۴
به گزارش خبرنگار سیاسی «جام جم» ، منابع خبری از ابتدای هفته تاکید داشتند که چهره های سیاسی مشهور برای در امان ماندن از تبلیغات منفی رقیب و باقی ماندن در صدر گمانه زنی ها و ادامه چانه زنی ، ثبت نام خود را به دقیقه 90 موکول کرده اند. 8169 نامزد ثبت نام کرده در کل کشور ، نشاندهنده رشد چشمگیری نسبت به 6830 نامزد ثبت نام کرده در انتخابات مجلس ششم با حدود 18درصد افزایش است.

تایید صلاحیت ها

آنچنان که رئیس ستاد انتخابات استان تهران به «جام جم» می گوید: کار بررسی صلاحیت ها از صبح امروز آغاز شده است و هیاتهای اجرایی می بایست نتیجه را تا 10روز دیگر به هیاتهای نظارت اعلام کنند.

رشد 50درصدی

آمار نشان می دهد که تنها ثبت نام در روز آخر 23درصد نسبت به مدت مشابه در دوره قبل رشد داشته است و از 2054نفر به 2525نفر رسیده است . در تهران نیز 439نفر در روز آخر ثبت نام کردند که از آن میان 66 نفر زن بوده اند. تهران ، رشد 50درصدی تعداد داوطلبان نسبت به دوره قبل را در روز آخر شاهد بوده است . 1753 نفر در تهران برای انتخابات مجلس هفتم ثبت نام کردند.

آنها که آمدند...

هرچند فهرست اسامی نامزدهای مشهور بسیار طولانی است ؛ اما در صدر آنها مهدی کروبی ، رئیس فعلی مجلس و دبیر مجمع روحانیون مبارز قرار داشت . احمد توکلی ، غلامعلی حداد عادل ، مجید انصاری ، حسین فدایی ، ابراهیم افسرزاده ، حسین مظفر، محمدعلی نجفی ، طه هاشمی ، علیرضا پناهیان ، سعید ابوطالب ، میثم سعیدی ، اسدالله بادامچیان ، جمیله کدیور ، حبیب الله عسکراولادی ، محمد توسلی ، فیاض زاهد، دانش جعفری ، خوش چهره و امیررضا خادم از جمله اسامی مشهوری هستند که در روزهای پایانی هفته در تهران ثبت نام کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها