کد خبر: ۳۳۵۸۶۹

آواتار‌خودتان را بسازید

احتمالا در صنعت تصویربرداری جدید، فناوری سه‌بعدی مهم‌ترین مبحث باشد. از آنجا که هیچ‌کس برای فیلمبرداری خانگی حاضر نیست 21 هزاردلار بابت دوربین سه‌بعدی پاناسونیک بدهد، گزینه‌های ارزان‌تری را شرکت تایوانی آیپتک ارائه کرده است که یکصدم دوربین پاناسونیک قیمت دارند. این دروبین‌های سه‌بعدی از 3 ماه دیگر با قیمت 200 دلار عرضه می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

بی‌سیم آماده سه‌بعدی شدن

استاندارد جدید سیستم وایرلس تعیین شد و WHDI برای انتقال سیگنال‌های HDTV تا 30متری به‌کار خواهد رفت. این یعنی می‌توان یک تلویزیون بدون دردسر اتصال کابل داشت و از راه دور به تلویزیون اچ‌دی تصاویر 1080p فرستاد.

 

 

 

 

 

 

 

سینمای حمامی

کسانی که از استحمام طولانی لذت می‌برند، قطعا اوقات آرامش‌بخش خود را با یک تلویزیون عظیم OLED کامل‌تر خواهند کرد. حمام Sub-Tub هنوز به‌صورت یک طرح اولیه است و پیاده‌سازی نشده است. اما اگر بتوانند قصه دیرینه دشمنی آب و برق را با یکدیگر حل کنند، احتمالا وسیله جالبی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

لیزرهای تاریک

معمولا وقتی به لیزر می‌اندیشیم، باریکه‌ای از نور مستقیم را تصور می‌کنیم. خب دانشمندان موسسه تحقیقات دانشگاه کلرادو، با اختراع لیزر تاریک (که آن را پالس تاریک می‌نامند) این تصور را عوض خواهند کرد. البته این لیزر قرار نیست تانک منفجر کند، بلکه قرار است با سرعت بیشتری کامپیوترهای دنیا را به‌هم شبکه کند و در علم کامپیوتر استفاده خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

سفینه بادبانی ژاپن

ایکاروس که ماه گذشته از سوی ژاپن به فضا پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت، بادبان‌های خود را باز می‌کند. ژاپنی‌ها معتقدند این سفینه می‌تواند تا ابد به‌تولید انرژی بپردازد و مناسب برای سفرهای عمیق فضایی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به سر خود شلیک کنید

مشخص نیست که چه نوع افرادی می‌خواهند از این گوشی‌های طرح فشنگ 9میلی‌متری استفاده کنند، اما مانیتو تکناینز این گوشی‌ها را ساخته است و به‌قیمت 250 دلار می‌خواهد به‌فروش برساند. البته گفتنی است که این گوشی‌های فشنگی تماما از طلا ساخته شده‌اند و شرکت سازنده برای خط تولید خود 18 کیلو طلا خریداری کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سابرنوری 200 دلاری

این لیزرهای کوچک دستی تا امروز فقط به‌درد این می‌خوردند که آنها را روی پرده سینما بیندازید و حال باقی تماشاچی‌ها را بگیرید. اما لیزر Spyder III که 200 دلار قیمت دارد، خیلی خطرناک‌تر از این حرف‌ها است. درباره این محصول آمده است که: «این محصول قادر است پوست دست را بسرعت بسوزاند و استفاده از آن بدون عینک محافظ باعث کوری می‌شود. حتما با احتیاط کامل استفاده شود.» همچنین با خرید این لیزر، هر گونه مسوولیتی از فروشنده سلب می‌شود. البته کاربرد اصلی این لیزر، بجز سابر نوری جنگ ستارگان، جوشکاری در محیط‌های زیرآب یا محیط‌های دشوار است.

 

 

 

 

 

 

 

تصاویر هم سه‌بعدی شدند

چه حسی خواهید داشت اگر دور یک تصویر راه بروید و آن را از زوایای دیگر هم بررسی کنید؟ این قولی است که HoloAd داده است و هفته گذشته در کامپیوتکس تایوان از آن پرده‌برداری کرد: یک تلویزیون هولگرافیک. این تلویزیون از سه صفحه نمایش استفاده می‌کند که به‌صورت خاصی قرار داده شده‌اند و تصاویر را کاملا سه‌بعدی نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها