چهره‌ها و حادثه‌ها

سر صحنه فیلم از تپه سقوط کردم

ماه‌چهره خلیلی، متولد 1355 تهران و دارای مدرک فوق‌لیسانس معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان است. خلیلی دوره بازیگری را در method school لندن گذراند و سال 1382 برای اولین فعالیت سینمایی خود یعنی بازی در فیلم «چشمان سیاه» بعد از 22 سال به ایران آمد و دوره دیگری از بازیگری و کارگردانی را در موسسه سینمایی استاد سمندریان در سال 84 پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۳۳۵۰۰۱

ماه چهره خلیلی، نوه دختری پروین سلیمانی در سریال‌های «در چشم باد»، «مختارنامه» و «کلاه پهلوی» ایفای نقش کرده است، ازجمله فعالیت‌های دیگر وی ساخت فیلم مستند‌ـ داستانی «عید قربان» (مراسم عید قربان از دید قربانی) است که برنده جوایز بسیاری از جشنواره‌های مختلف ازجمله جشنواره فیلم سانفرانسیسکو در سال 2006 شده است. از دیگر فعالیت‌های سینمایی این بازیگر می‌توان به فیلم‌های «نقاب»، «تله»، «پرونده هاوانا»، «موش»، «سایه وحشت» و «سن‌پترزبورگ» اشاره کرد.

اتفاق دردناک زندگی ماه‌چهره خلیلی آبان 88 و سر فیلمبرداری فیلم «پابوس» به کارگردانی مهدی یارمحمدی افتاده است. او درباره این واقعه توضیح می‌دهد: «یادم می‌آید از نظر کاری روزهای شلوغی را می‌گذراندم و قرار شد فیلم «پابوس» را در مدت 10 روز استراحت من و لابه لای کارهایم به پایان برسانیم. این فیلم در شهرک دفاع مقدس فیلمبرداری می‌شد و فیلمی جنگی بود. یک روز به پایان فیلمبرداری مانده بود که سر یکی از صحنه‌ها من از تپه‌ای پایین افتادم و تاندون‌های پایم از پشت پاره شد. وقتی به بیمارستان رسیدیم، پایم را تا بالای ران گچ گرفتند.»

این اتفاق باعث شد که فیلمبرداری این فیلم که روز پایانی خود را طی می‌کرد، حدود 40 روز تعطیل شود و گروه کارگردانی هم تصمیم گرفتند به جای جایگزین کردن بازیگر، منتظر بهبود خلیلی شوند: «فیلمنامه تغییری نکرد چون فقط یک صحنه مانده بود که در آن من باید در بیابان می‌دویدم. این در حالی بود که دکتر 40 روز به من استراحت مطلق داده بود.» این وقفه در زندگی کاری ماه چهره خلیلی آثار مثبتی هم در پی داشت: «این حادثه هم از لحاظ فیزیکی برایم دردناک بود و هم از نظر روحی. چون نمی‌توانستم هیچ فعالیتی انجام بدهم. اما از طرفی می‌توانم این اتفاق را به فال نیک بگیرم، چون فرصتی برایم فراهم کرد که بیشتر فکر کنم و برای مدتی زندگی‌ام حال و هوای دیگری به خود گرفت. به قول معروف چله‌نشینی یک جور خودشناسی را همراه دارد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها