در صورتی که مجسمه زیبای قهرمانی جام جهانی از طلای خالص ساخته شده بود بسیار سنگین‌تر از آن بود که فوتبالیست‌ها بتوانند آن را بلند کنند. این ادعای یک استاد شیمی دانشگاه ناتینگهام است که اگر ثابت شود می‌تواند برای فیفا گران تمام شود. مارتین پلیاکوف مدعی است در صورتی که مجسمه و نشان قهرمانی جام جهانی که 36 سانتی‌متر ارتفاع دارد از طلای خالص ساخته شده بود حداقل 70 کیلوگرم وزن داشت و بر همین اساس وی معتقد است این مجسمه یا حداقل بخشی از آن توخالی است.
کد خبر: ۳۳۴۹۱۴

این در حالی است که فیفا بر این موضوع که بخش فلزی نشان قهرمانی 36 ساله جام جهانی که در دوره‌های مختلف در دست قهرمانان فوتبال جهان چرخیده است از طلای خالص ساخته شده است، پافشاری می‌کند. به گفته پلیاکوف نشان قهرمانی فیفا 175‌/‌6 کیلوگرم وزن دارد و از 9‌/‌4 کیلوگرم طلای خالص و 18 عیار و 2 لایه از سنگ ارزشمند مالاکیت ساخته شده است. هیچ تیم فوتبالی برای همیشه مالک این جایزه ارزشمند نخواهد بود؛ زیرا فیفا این جایزه را در دوره‌های مختلف جام جهانی فوتبال از تیم قهرمان پیشین به قهرمان جدید انتقال می‌دهد و تنها چیزی که از قهرمانی نزد تیم‌های فوتبال باقی می‌ماند مدال‌های طلا هستند.

پلیاکوف می‌گوید: نشان قهرمانی در چنین ابعادی و در صورتی که کاملا از طلای خالص ساخته شده باشد وزنی برابر یک انسان بزرگسال خواهد داشت و من فکر نمی‌کنم تکان دادن مجسمه‌ای به وزن یک انسان بالای سر فوتبالیست‌ها کار راحتی باشد. طلا فلزی بسیار سنگین است، این فلز یکی از جرمگین‌ترین فلزاتی است که وجود دارد. پلیاکوف معتقد است عبارت «طلای خالص» در مورد یک جسم به این معنی است که تمامی بخش‌های فلزی یک جسم از طلای خالص باشد نه‌این ‌که مثلا لایه‌ای نازک از طلا روی توده‌ای از آهن کشیده شده باشد.

پلیاکوف می‌گوید، زمانی که انگلستان در سال 1966 قهرمان جهان شد وی دوران نوجوانی خود را سپری می‌کرده است و از آن زمان به بعد هیچ مسابقه فوتبالی را در جام‌های جهانی نگاه نکرده است، اما قصد دارد برخی از مسابقات جام جهانی 2010 را تماشا کند.‌‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها