ایران زمین

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: از هفته آینده طرح مکانیزاسیون صدور شناسنامه در استان آذربایجان شرقی به اجرا درمی‌آید. رضا عبداللهی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی در ملکان افزود: این طرح که از کلانشهرها شروع شده، از هفته آینده در شهرستان تبریز و تا پایان نیمه نخست سال ‌جاری در تمام استان اجرا می‌شود. هم‌اکنون این طرح به عنوان پایلوت در استان قم در حال اجرا بوده و از ابتدای سال آینده در استان آذربایجان شرقی نیز اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۴۷۲۷

همدان ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به بالابودن میزان تولید اکثر محصولات استان نسبت به میانگین کشوری گفت: به طور مثال میزان متوسط تولید گندم آبی کشور 6/3 تن در هکتار است که این رقم در استان همدان 3/4 تن در هکتار است و با مدیریت مناسب مزارع می‌توان این مقدار را به 10 تن در هکتار رساند. علیرضا رنجبر‌ضرابی افزود: استان همدان در پرورش دام، طیور و آبزی پروری بسیار فعال است و هم اکنون 8/5 واحد دامی در سطح استان فعالیت می‌کنند.البته در این زمینه توجه به بخش خصوصی و استفاده از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی ضرورت دارد.

بندرعباس ـ مهر: مدیرکل امور کتابخانه‌های هرمزگان از نبود کتابخانه‌های درجه یک و 2 در استان هرمزگان گلایه کرد. بهرام پوراشرف افزود: 41 کتابخانه در استان هرمزگان وجود دارد که درجه آنها بین 3 تا 8 است که 3 کتابخانه درجه 3 در شهرستان‌های میناب، پارسیان و حاجی‌آباد امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است اما هنوز کتابخانه درجه یک و 2 در این استان وجود ندارد. بعلاوه طرح کتاب من از اوایل تیرماه به همراه 10 استان دیگر در هرمزگان نیز اجرایی می‌شود که با اجرا شدن این طرح اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند در صورت نبود کتاب مورد نظرشان آن را سفارش دهند.

سنندج ـ ایسنا: مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: ایجاد کمربند سبز در اطراف شهرها از راهکارهای مهم در کاهش میزان آلودگی است. اکرم توفیقی افزود: حاشیه سبز در اطراف شهرها می‌تواند نقش مفیدی در کاهش میزان ورود گرد و غبار به فضای شهرها داشته باشد. در حال حاضر این راه می‌تواند به عنوان یکی از مطمئن‌ترین راهکارهای حل آلودگی ناشی از گرد و غبار در استان و حتی کشور مورد توجه قرار گیرد.

اردبیل ـ مهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در تابستان امسال و با هدف ارائه خدمات اورژانسی به مسافران و گردشگران، 27 پایگاه در استان فعال می‌شود.

فرهاد پورفرضی افزود: این پایگاه‌ها شامل 14 پایگاه اورژانس شهری و 13 پایگاه اورژانس جاده‌ای است. این مراکز دارای امکانات مراقبت‌های ویژه با هدف انتقال و جابه‌جایی مصدومان و بیماران بد حال به مراکز درمانی نقش اساسی ایفا می‌کنند. بعلاوه در یک سال اخیر 10 دستگاه آمبولانس پیشرفته جدید به ناوگان آمبولانس‌های بیمارستانی افزوده شده است. همچنین از محل اعتبارات حوادث و سوانح اقدام به خرید بیمارستان صحرایی با ظرفیت 50 تخت بستری کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها