ایران زمین

اهواز ـ ایسنا: مدیرجهاد کشاورزی شادگان گفت: عدم‌پرداخت وجه گندم خریداری شده از سوی شرکت غله و بازرگانی استان خوزستان،‌کشاورزان را با مشکل کمبود نقدینگی مواجه کرده است. عبدالکریم فروزش عنوان کرد: 36 هزار تن گندم تاکنون از کشاورزان خریداری و به مراکز تعاون روستایی، غله و بازرگانی و کارخانجات آرد تحویل شده است.
کد خبر: ۳۳۴۰۲۲

رشت ـ ایسنا: رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی کشور گفت: تهیه نقشه جامع توسعه شیلاتی برای استان‌های کشور از مهم‌ترین کارهای در دست اجرا در پژوهشکده آبزیان است. مریم فلاحی افزود: تهیه نقشه جامع توسعه شیلاتی برای استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، سمنان و آذربایجان شرقی از مهم‌ترین کارهای پژوهشکده آبزیان است. وی اهداف نقشه جامع شیلاتی را برآورد ظرفیت طبیعی کشاورزی و دامی در مزارع، مجتمع‌ها و پیش‌بینی شهرک‌های تفریحی و سیاحتی در استان‌ها بیان کرد.

مازندران ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه‌اندازی بخش سرطان کودکان و پیوند مغز استخوان با سرمایه‌گذاری یک خیر در بیمارستان بوعلی سینای ساری خبرداد. محمدمهدی ناصحی در نخستین نشست مشترک با خیرین با قدردانی از کار خداپسندانه، معنوی و انسانی خیرین گفت: از مشارکت و همکاری خیرین در احداث این مرکز استقبال کرده و دست آنها را می‌فشاریم تا برای رفع مشکلات درمانی کودکان سرطانی گام‌های بهتر را برداریم.

بیرجند ـ خبرنگار جام‌جم: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری جشنواره استانی تجویز و مصرف منطقی دارو در خراسان جنوبی خبر داد. دکتر غلامرضا آهنی در اولین جشنواره استانی تجویز و مصرف منطقی دارو، ترویج و ارتقای فرهنگ صحیح تجویز و مصرف منطقی دارو در جامعه، افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه در پزشکان و داروسازان را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

کوهرنگ - واحد مرکزی خبر: 2 قطعه عقاب وحشی در کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به دامان طبیعت بازگشتند. سرپرست اداره محیط زیست شهرستان کوهرنگ گفت: یک فرد سودجو مدتی این 2 قطعه عقاب را در منزل شخصی خود نگهداری می‌کرد اما با تلاش محیط‌بانان، این فرد سودجو شناسایی و تحویل مقامات قضایی شد. رحیمی گفت: این عقاب‌های گوشتخوار و 2 ساله که در طبیعت رها شدند، ابتدا بسختی پرواز می‌کردند اما پس از مدتی تلاش بر فراز آسمان به پرواز درآمدند.

اصفهان - ایسنا: قائم مقام جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خشکسالی در سال گذشته خسارت‌های بسیاری به کشاورزان استان وارد آورده و کاهش ‌35 درصدی تولیدات کشاورزی از تبعات خشکسالی است. محمد نصراصفهانی در جمع خبرنگاران میزان خسارت وارد شده در اثر خشکسالی به بخش کشاورزی در سال گذشته را ‌11 هزار میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: خشکسالی 2 سال گذشته سبب شد تا علاوه بر خشک شدن ‌40 درصد قنات‌ها و ‌40 درصد چشمه‌ها بسیاری از منابع آب سطحی و زیرزمینی را از دست بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها