دوای سرماخوردگی

زمستان است و سرماخوردگی بدترین بیماری است که ممکن است این روزها گریبانتان را بگیرد، اما تنها امیدی که شما را به تحمل این درد امیدوار می کند،استفاده از میوه های یک خانواده بزرگ به نام مرکبات است.
کد خبر: ۳۳۳۶۶
پرتقال و لیمو اولین محصولاتی هستند که در حجم زیاد به کشورهایی با آب و هوای خنکتر صادر می شوند. مرکبات ، امروزه در اکثر نقاط جهان جایی که شرایط آب و هوایی بسیار خشک و مرطوب و خیلی سرد هم نباشد، رشد می کنند.
بعضی از اعضای خانواده مرکبات ، روغنهایی دارند که در دفع کرم معده انسان موثر هستند. برخی هم مثل نارنج ، گلهای معطری دارند که در صنعت عطرسازی و تهیه مربا از آن استفاده می کنند.
درختان مرکبات معمولا درختهای کوچک همیشه سبز و معمولا پوشیده از خار هستند. برگهایشان سلولهای روغنی و دمبرگ بالدار و چرمی دارند و گلهای جانبی شان ، سفید مایل به صورتی و خوشبو با 5 گلبرگ است.
در عوض درختانی حساس به سرما هستند و فقط کافی است چند ساعت در درجه حرارت 3 درجه سانتی گراد قرار بگیرند، حتما صدمه می بینند.
در 8 و 9درجه سانتی گراد سر شاخه ها خشک می شوند و در 10درجه سانتی گراد کل درخت خالی از حیات می شود. عواملی که در مرغوبیت میوه ها موثرند، آب و هوا، پایه خوب و رطوبت فراوان محیط است.
رطوبت بالا یا بارندگی شدید بعد از یک دوره خشکی موجب شکاف خوردن میوه ها می شود. در آب و هوای مرطوب ، پوست میوه نازکتر و میوه پرآبتر از آب و هوای خشک است و بهترین محصول در نواحی نیمه خشک و نیمه گرم با بارش حدود 51میلی متر در سال به بار می نشیند. اگر در روزهای گرم و شبهای خنک آنها را آبیاری کنیم ، رنگ میوه عالی می شود. این درختان به هر خاکی سازگارند.
به شرط آن که خلل و فرج کافی برای نفوذ ریشه داشته باشد، البته به شوری خاک حساسند و فقط PH حدود 5/5 - 6 را خوب تحمل می کنند. جالب این که ما درختان دیگر را برای باروری بهتر پیوند می زنیم ، اما مرکبات غیرپیوندی میوه زیاد باکیفیت بهتری می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها