بعد از سلام

یک داستان جذاب

1 ـ واقعیت این است که برای هر کس جام جهانی از جایی آغاز می‌شود. به زبان بهتر هر کس از دوره‌ای تماشاگر جام جهانی می‌شود و تا آخر عمرش تماشاگر این رویداد باقی می‌ماند. رویدادی که از آن به عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان بعد از المپیک نام می‌برند.
کد خبر: ۳۳۳۲۸۵

تماشای اولین جام جهانی عمر آدم لطف خاص خودش را دارد و معمولا در شکل‌گیری سلیقه فوتبالی تماشاگر هم تاثیر عمیقی بر جای می‌گذارد. مثلا یکی از همسایه‌های ما که همین چند وقت پیش عمرش را داد به شما طرفدار پر و پا قرص تیم ملی هلند بود. وقتی پای حرف‌هایش می‌نشستی می‌فهمیدی که او اولین جام جهانی عمرش مصادف بوده با نمایش حیرت‌انگیز تیم هلند و دوران طلایی کرایف بزرگ.

او البته تنها نمونه در این زمینه نبود، خیلی‌های دیگر هم هستند که اولین جام جهانی عمرشان باعث می‌شود تا تیم محبوبشان را پیدا کنند. مثلا برای کسانی که جام جهانی سال 1986 اولین جام جهانی‌شان بوده، آرژانتین تیم محبوبی است و مارادونا ستاره‌ای بزرگ.

برای کسانی که جام جهانی 1998 اولین جام جهانی عمرشان بوده فرانسه و زیدان همان حکایت را دارد.

جام جهانی برای هر کسی از جایی آغاز می‌شود. درست مثل امسال که اولین جام جهانی خیلی‌هاست. کسانی که از یکی دو سال پیش سنشان به فوتبال دیدن خورده و حالا می‌توانند نمایش ستاره‌های بزرگ جهان را در رقابتی مهیج و تماشایی ببینند، این جام باعث می‌شود تا ستاره‌های زیادی برای آدم‌های مختلف خلق شود و بر شمار طرفداران تیم‌های مختلف هم اضافه شود.

2 ـ جام جهانی مثل یک رمان، جذاب است. رمانی که در لحظه و مقابل چشم تو روایتش کامل می‌شود و پیش می‌رود. شخصیت‌هایش شکل می‌گیرند و هر کدام نقشی را به‌عهده می‌گیرند. یک نفر می‌شود ناجی و یک نفر می‌شود مایه شکست. یک نفر اگرچه می‌برد، اما منفور می‌شود دیگری اگرچه می‌بازد، اما سربلند می‌ماند. درست مثل فینال 4 سال پیش که زیدان بازنده محبوب بود و ماتراتزی برنده منفور.

جام جهانی رمانی است که هر 4 سال یک بار نوشته می‌شود، نویسنده‌اش مربیان و بازیکنانی هستند که از گوشه گوشه جهان جمع می‌شوند و در کنار هم قرار می‌گیرند تا روایتی تازه را بنویسند، در وسط مستطیل‌های سبزی که صحنه نمایش همین نویسنده‌ها است.

3 ـ چند روز دیگر جام جهانی آغاز می‌شود، تا داستانی تازه شکل بگیرد و قهرمانانی تازه خلق شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها