بهار را حس کنید

کد خبر: ۳۳۳۱۴۰

پنجره‌هایی بهاری

پشت پنجره خود گل‌های رنگارنگ در گلدان‌های مستطیل شکل بگذارید. برای دور کردن کبوتر‌ها از دور و بر آنها دو سه تا بادکنک گازی به آنها وصل کنید.

ممکن است شما صاحب یکی از آن آپارتمان‌هایی باشید که نه بالکن دارد و نه قرنیز پشت پنجره که بتوانید روی آن گل بگذارید.

حل این مشکل نیز زیاد سخت نیست. کافی است یک آهنگر خبر کنید تا قرنیز‌های آماده و جاگلدانی‌های مخصوص فلزی پشت پنجره‌تان نصب کند. حتی اگر آفتاب زیادی گل‌های شما را خشک می‌کند می‌توانید یک سایبان نیز سفارش دهید.

اگر بالکن دارید قسمت آفتابی آن را به گیاهانی مثل کاکتوس و قسمت سایه‌دارش را برای گل‌های زینتی و رز اختصاص دهید.

از همین الان هم می‌توانید تخم سبزیجات را در گلدان‌های پشت پنجره خود بکارید تا پنجره‌هایی بهاری داشته باشید. این سبزیجات اگر از گزند پرنده‌ها حفظ شوند برای آشپزخانه شما فایده زیادی خواهند داشت. زیبایی و استفاده از سبزیجات تازه نخستین فواید آن است.

قاب‌هایی از بهار

ازکودک خود بخواهید آثاری از بهار را در قابی که خود درست می‌کند قرار دهد.

این قاب می‌تواند با بلوط و شاخ و برگ و میوه‌های کاج درست شده باشد و داخل آن با گل‌های صحرایی که لای کتاب خیلی مرتب خشک‌شده تشکیل شده باشد.

اگر نام و مشخصات و فواید گیاه را هم بتوانید به او یاد دهید که یک کار علمی نیز انجام داده‌اید.

همراه با فرزندتان به طبیعت بروید و عکس‌هایی از بهار و جلوه‌های آن تهیه کنید و دور تا دور آینه در اندازه‌های کوچک و بزرگ آنها را نصب کنید.

لانه‌ای برای کبوتر

با چند قطعه چوب یا حتی یک کشوی فرسوده از یک کمد قدیمی برای کبوترهایی که این روزها آماده تخم‌گذاری هستند لانه بسازید. آن کمد یا چوب ها را به دیوار حیاط، بالکن یا پنجره نصب کنید و شادی را به خانه خود بیاورید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها