یک اکشن بی‌‌نظیر برای کنسول نینتندو

زیرباران گلوله

بازی «گناه و مجازات» (Sin and Punishment) یکی از بازی‌های خوب و خاطره‌انگیز کنسول گیم‌کیوب نینتندو است که از زمان انتشارش در سال 2004 تا به‌حال، خیلی‌ها در انتظار ادامه آن بودند. شماره اول این بازی Earth Successor نام داشت و هنوز هم یکی از داغ‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های کنسول مجازی (VC) شبکه Wii است. قسمت دوم این بازی بالاخره بعد از شش سال عرضه شده که Star Successor نام دارد و موفقیت‌های قبل را تکرار کرده است. به‌نظر می‌رسد این 6 سال ارزش صبر کردن را داشته ‌است!
کد خبر: ۳۳۲۹۱۱

قهرمان‌های بازی جدید هستند. سال‌ها پس از اتفاقات شماره اول، یک پسر به نام ایسا (پسر ساکی و آیران از بازی اول) و موجودی انسان‌گونه به‌نام کاچی مورد تعقیب نیروهای تاریکی قرار دارند. هیچ مقدمه و پیش‌درآمدی برای داستان وجود ندارد و بازی شما را درست می‌برد وسط درگیری‌های ایسا و کاچی. به‌همین دلیل چاره‌ای ندارید جز این‌که داستان را دنبال کنید و تا پایان کار چیزی از سرگذشت این دو نفر به شما نشان داده نمی‌شود.

بازی در سبک اکشن سوم شخص از نوع کنترا ساخته شده است. شخصیت شما در مسیر از پیش تعیین شده حرکت می‌کند، اما تیر زدن و حرکت دادن او در صحنه در اختیار شماست. مهم‌ترین تغییر و بهترین ویژگی بازی گناه و مجازات2، وجود جت‌پک است. به این ترتیب شما می‌توانید کاراکتر تحت اختیار خودتان را در هر نقطه‌ای از صحنه (چه روی زمین و چه در هوا) ببرید. یک کلید برای جاخالی دادن وجود دارد که همان‌طور که در بخش آموزشی بازی گفته می‌شود، رمز بقای شما در این بازی است. وقتی در حال جاخالی دادن باشید، هیچ حمله‌ای روی شما اثر ندارد و وقت‌هایی که همه پیکسل‌های صحنه پر از نارنجک و لیزر و تیر می‌شوند استفاده از جاخالی ضروری است.

قهرمان‌های شما علاوه بر سلاح‌های لیزری می‌توانند از شمشیر هم استفاده کنند. اگر بتوانید دشمن‌ها را در نزدیکی خودتان گیر بیندازید، شمشیر زدن بهتر جواب می‌دهد. علاوه بر این، استفاده از شمشیر ضریب امتیازهای شما را بالا می‌برد و برای گرفتن بالاترین امتیاز باید از شمشیر استفاده کنید.

روند بازی عالی است. گناه و مجازات2 یک اکشن تیراندازی از نوع آرکید است، یعنی امتیاز گرفتن و رکورد زدن در آن حرف اول را می‌زند. مراحل کاملا متنوع هستند و آن‌قدر آدم ‌آهنی و توپ و تانک وغول‌های بی‌شاخ و دم در آنها وجود دارد که اجازه نفس کشیدن نخواهید داشت. مراحل بسیار متنوع هستند و دائم بین دوبعدی و سه‌بعدی تغییر می‌کنند. این موضوع به مذاق طرفداران بازی‌های کلاسیک بیشتر خوش می‌آید. غول‌ها (همانند غول‌های کنترا) بسیار بزرگ هستند و حمله‌های‌شان همیشه بیش از 80درصد صحنه را اشغال می‌کند. برای مبارزه با غول‌ها باید حرکات آنها را دقیقا بشناسید و مطمئن باشید که در هر لحظه کدام پیکسل‌ها از صحنه روبه‌روی‌تان امن هستند.

هدف‌گیری با وی‌موت (یا زپر) انجام می‌شود و با آنالوگ نانچاک می‌توانید کاراکترها را در صحنه حرکت بدهید. سیستم هدف‌گیری و تیراندازی کاملا صحیح و کارآمد انجام وظیفه می‌کنند و در صحنه‌های شلوغ که ممکن است تمرکز شما برای نشانه‌گیری و جاخالی دادن همزمان، کافی نباشد، بازی با زدن کلید A روی یک هدف، قفل می‌کند و به شما اجازه می‌دهد بدون توجه به هدف‌گیری از دست حملات دشمن فرار کنید. نگه داشتن کلید A حمله انفجاری است که صدمه زیادی به دشمن می‌زند.

اگر Wii دارید این بازی را از دست ندهید که نظیرش را در هیچ پلتفرم و کنسول دیگری نمی‌شود پیدا کرد. گناه و مجازات 2 یک اکشن روان، هیجان‌انگیز، شلوغ و خوش‌ساخت است که برای گرفتن بالاترین امتیازها باید آن‌را بارها و بارها بازی کرد. مهم‌ترین نقطه ضعف این بازی بخش دو نفره است که به نفر دوم اجازه نمی‌دهد در تصویر وارد شود و فقط هدف او دیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها