کلئوپاترا به آمریکا رفت

150 اثر تاریخی از کلئوپاترا و سال‌های حکومت وی در آمریکا به نمایش در آمدند.
کد خبر: ۳۳۲۲۷۴

به گزارش ایسنا، از روز گذشته، 150 اثر تاریخی شامل وسائل شخصی کلئوپاترا، آثار برجای مانده از سال‌های حکومت وی و آثاری که در مسیر تحقق رویای کشف مقبره گمشده وی کشف شده‌اند، در انستیتو فرانکلین شهر فیلادلفیا آمریکا به نمایش در آمدند.

این درحالی است که داستان زندگی کلئوپاترا و همسرش مارک آنتونی، الهام‌بخش شاعران و نویسندگان زیادی در طول قرن‌های گذشته بود و تا به‌حال از زندگی این دو، فیلم‌های زیادی ساخته شده و نمایش‌های زیادی نیز به روی صحنه رفته‌اند که از آن جمله می‌توان به فیلمی از زندگی کلئوپاترا با بازی الیزابت تایلور در نقش کلوپاترا که در سال 1963 روی پرده‌ی سینماها رفت، اشاره کرد.

 از آثار شاخص به نمایش درآمده می‌توان به دو پایبروس که مطالبی توسط کلئوپاترا روی آنها نوشته شده، مجسمه کلئوپاترا، مجسمه پسر کلئوپاترا و جواهرات کلئوپاترا شامل گردنبند، دستبند و گوشواره اشاره کرد.

در این نمایشگاه، هم‌چنین توضیحاتی درباره‌ی زندگی کلئوپاترا که با خودکشی وی پایان یافت، به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

این در حالی است که از قرنها قبل کشف مقبره کلئوپاترا رویای باستانشناسان زیادی بوده است.

در این راستا، باستانشناسان در آوریل سال گذشته میلادی اعلام کردند که در محوطه‌ای تاریخی در منطقه‌ی ابوسیر در نزدیکی مرز لیبی در شمال مصر، موفق به کشف یک صخره‌ی سنگی شدند که براساس متون تاریخی می‌تواند مقبره‌ی کلئوپاترا و مارک آنتونی باشد که می تواندبزرگ‌ترین کشف باستان‌شناسی قرن لقب بگیرد.

طبق متون تاریخی، مقبره‌ی کلئوپاترا و مارک آنتونی در منطقه‌ اسکندریه و مشرف به دریای مدیترانه است و گنجینه‌های ارزشمندی دارد این در حالی است، که تلاش‌ها برای کشف مقبره‌ی کلئوپاترا از زمان تصرف مصر توسط ناپلئون بناپارت و حدود یک قرن پیش آغاز شده‌ است.

کمتر از دو هفته قبل نیز،یک تیم بین‌المللی از باستان‌شناسان در جریان کاوش‌های خود در اعماق سواحل منطقه اسکندریه کشور مصر، موفق به کشف بقایای کاخ و مجموعه‌ای از معابد شدند که در هزاران سال قبل، کلئوپاترا از آنها فرمانروایی می‌کرده و در 1600 سال قبل بر اثر زلزله و سونامی به زیر آب رفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها