فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حضور بیگانگان در کشورهای همسایه و منطقه تاکید کرد: ایران از امنیت مثال زدنی در دنیا برخوردار است.
کد خبر: ۳۳۲۰۵۵

به گزارش مهر، عصر روز گذشته "خو بون هو" رئیس سازمان اینترپل با سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

سردار احمدی مقدم در این دیدار با تاکید بر همکاری و تعامل با سازمان اینترپل افزود: ایران قریب به دو هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان، پاکستان وعراق دارد.

وی افزود: از آنجاییکه این کشورها ناامن هستند جمهوری اسلامی ایران نیز تحت تاثیر ناامنی قرار می گیرد و  توسط گروه تروریستی "PKK " و پژاک و جریان انتقال مواد مخدر از مرزهای این کشورها به ایران انجام می شود اما به رغم این تهدیدات و نیز حضور بیگانگان در کشورهای همسایه ،ایران از امنیت مثال زدنی در دنیا برخوردار است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه دو کشور عراق و ترکیه تلاشهای خوبی برای مبارزه با ناامنی در مرزهای خود با کشورمان کرده اند، تصریح کرد: در شرق کشورمان وضع خیلی بدتر است و دو کشور افغانستان و پاکستان وضع باثباتی ندارند و تولید و ترانزیت مواد مخدر توسط بیش از 100 باند سازمان یافته صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه گروههای تروریستی با تهیه مواد مخدر از افغانستان و پاکستان امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می اندازند، گفت: بیش از 200 نفر توسط عبدالمالک ریگی سرکرده اشرار مسلح که دستگیر شده به شهادت رسیده اند.

سردار احمدی مقدم در این دیدار با تأکید بر اینکه عبدالمالک ریگی از سوی بسیاری از کشورهای غربی حمایت می شده است، تصریح کرد:این موضوع از طریق پلیس اینترپل قابل پیگیری است.

وی اضافه کرد:حدود سه میلیون افغانی در ایران وجود دارد ولی شاهد هیچگونه نژاد پرستی نیستیم در حالی که در کشورهای توسعه یافته شاهد آن هستیم.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه با 15 کشور همسایه ارتباط و عملیاتهای مشترک داریم، افزود: هر ساله دو نشست همکاری با این کشور برگزار می کنیم و با همین نگاه تلاش می کنیم در عرصه بین الملل همکاری خوبی در زمینه های فنی، آموزشی و اطلاعاتی با کشورها داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه ایران از هرگونه همکاری و تعامل با سازمان اینترپل استقبال می کند، افزود: به خاطر همکاری خوب کشورمان با "unodc" در سال 2009 در همه ابعاد مقابله جزو کشورها پیشرو معرفی شدیم و به همین منظور ایران در سال 2010 به ریاست "cnd" منصوب شد.

"خو بون هو" رئیس سازمان اینترپل نیز در این دیدار با قدردانی از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته، افزود: تمام کشورها از تجربیات پلیس ایران در این امرمهم استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف سازمان اینترپل مبارزه با جرم و جنایت است افزود: باید به جهانیان نشان دهیم که اعضای اینترپل از یک خانواده بزرگ هستند و باید با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها