با تلاش کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس

سارقان کیف قاپ تهران دستگیر شدند

سارقان کیف قاپ و زورگیری که با موتورسیکلت‌های مسروقه اقدام به سرقت‌های متعدد در منطقه یافت آباد تهران کرده بودند ، شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۳۰۸۷۴

به گزارش فارس ، ساعت 03:00 بامداد 16 اردیبهشت سال‌جاری ،‌ مأموران کلانتری 151 یافت‌آباد در حین گشت ‌زنی در حوزه استحفاظی، به راکب یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125مشکوک شدند.

بعد از متوقف کردن راکب موتورسیکلت و مشاهده رفتارهای غیرعادی از سوی این جوان موتورسوار، مأموران متوجه مصرف موادمخدر روانگردان از سوی این فرد شدند و در بازرسی بدنی از وی، سلاح سرد کشف شد.

با انتقال این جوان به کلانتری ، وی به عنوان یکی از افراد شرور و سابقه‌دار منطقه یافت‌آباد که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده، مورد شناسایی قرار گرفت.

پرونده مقدماتی برای متهم تشکیل شد و با توجه به احتمال ارتکاب جرایم مختلف از جمله زورگیری و کیف‌قاپی، پرونده به دستور بازپرس شعبه 11 دادسرای جنایی تهران جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با آغاز تحقیقات از متهم اکبر.م ( 25 ساله )، وی ضمن اعتراف به دهها فقره زورگیری و کیف قاپی در منطقه یافت‌آباد، دیگر همدستان خود به اسامی حسن، آرش و حسین را نیز به کارآگاهان معرفی کرد.

با شناسایی مخفیگاه آرش و حسن در داخل گاراژ مخروبه‌ای در منطقه یافت‌آباد، متهمان در تاریخ 26 اردیبهشت، در حال مصرف موادمخدر کراک ، دستگیر شدند. آنها مدعی شدند که سرکرده گروه حسین است که چند ساعت بعد وی نیز دستگیر شد.

کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه حسین موفق به کشف اموال متعلق به افراد غیر از جمله تعداد زیادی کیف مردانه و زنانه، کارت پایان خدمت، کارت ملی، شناسنامه، پروانه کسب و دسته چک شدند .

متهمان در اعترافات خود مدعی شدند که جهت ارتکاب جرایم خود از جمله کیف قاپی و زورگیری ، در ابتدا با زورگیری موتورسیکلت از مالباختگان ، اقدام به سرقت موتورسیکلت کرده و پس از آن با موتورسیکلت های سرقت شده اقدام به ارتکاب جرایم خود می‌کردند.

تحقیقات نشان داد متهمان دستگیر شده دارای سوابق متعدد بوده و پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مانند، خرید و فروش مواد مخدر، رابطه نامشروع ، کیف‌قاپی ، سرقت لوازم خودرو و زورگیری دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

در زمان رسیدگی به جرایم ارتکابی از سوی متهمان، خانم میانسالی با مراجعه به پایگاه پنجم خود را به عنوان مادر یکی از متهمان معرفی کرد. کارآگاهان در ابتدا تصور داشتند که این خانم میانسال قصد پیگیری پرونده فرزندش را دارد اما با طرح شکایت از سوی وی، او نیز به جمع شکات پرونده اضافه شد.

این زن در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پسرم از چند سال پیش برای تأمین هزینه موادمخدر خود مرا مجبور کرده تا هزینه موادش را در طی این مدت تأمین نمایم و حتی زمانی که در مقابل خواسته او مقاومت کردم آنچنان مرا مورد ضرب و شتم قرار داد که باعث پاره شدن پرده گوشم شد.

متهمان با توجه به شیوه و شگرد اشاره شده اقدام به ارتکاب تعداد زیادی کیف قاپی و زورگیری در مناطق مختلف کرده‌اند که از جمله مناطق ارتکاب جرم از سوی متهمان می‌توان به مناطق یافت‌آباد، جاده مخصوص تهران - کرج، میدان آزادی و خیابان های اطراف آن اشاره داشت.

کلیه مالباختگان که در مناطق غرب و جنوب غرب تهران بویژه شهرک ولیعصر، مورد زورگیری و کیف ‌قاپی قرار گرفته‌اند می‌توانند جهت شناسایی متهمان و طرح شکایت، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها