خوزه مورینیو ، مربی جسور و ماجراجویی است که هیچ زمان خود را به وضعیت موجود راضی نکرده است. او که مربیگری در لیگ پرتغال، انگلیس و ایتالیا را با موفقیت پشت‌سر گذاشته، اینک دنبال تجربه مربیگری در لیگ معتبر و مطرح اسپانیاست.
کد خبر: ۳۲۸۲۱۶

مورینیو یا همان آقای خاص که طی 2 فصل حضور، اینترمیلان را به موفقیت‌های بسیاری رسانده و پس از سال‌ها این تیم را در آستانه برآورده شدن آرزویش برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا قرار داده است، مذاکرات جدی‌اش با رئال‌مادرید را آغاز کرده و حتی گفته می‌شود به وکیل پرز، رئیس باشگاه رئال ، خرید 2 بازیکن موردنظرش را برای فصل آینده سفارش داده است.

هر چند هنوز هیچ چیز قطعی نیست و ممکن است در این مسیر، مورینیو سر از لیگ برتر انگلیس درآورد، اما یقینا اگر مورینیو به رئال برود، دست به ریسک بزرگی زده و قطعا شرایط کار در این تیم، با تیم‌هایی که او تاکنون در آنها کار کرده، بسیار متفاوت است.

واقعیت این است که در رئال هیچ مربی بزرگی در حاشیه امنیت قرار نخواهد داشت. مربیان بزرگی که تا امروز به رئال آمده‌اند و رفته‌اند، گویای این حقیقت هستند که مورینیو نیز در صورت حضور بر نیمکت کهکشانی‌ها، از حاشیه امنیتی برخوردار نخواهد بود. او هر قدر هم که مغرور باشد و نوک بینی خود را ببیند، این نکته را باید بداند که با نتیجه‌گیری لازم و کسب جام‌های متعدد، جایگاهی برای خود در دل هواداران بی‌طاقت کهکشانی‌ها دست و پا کند.

اصلا چرا راه دور برویم، فابیو کاپلو با آن سابقه روشن و با این که رئال را 3 سال پیش قهرمان لیگ اسپانیا کرد، چون تیمش زیبا و هجومی بازی نمی‌کرد، عذرش براحتی خواسته شد تا برند شوستر آلمانی، جایگزین این ایتالیایی سرشناس شود. شوستر هم تنها یک فصل روی نیمکت رئال دوام آورد تا این چرخه آمدن و رفتن مربیان سرشناس امروز به پلگرینی شیلیایی نیز روی خوش نشان ندهد.

به هر حال مورینیو که گفته می‌شود به وکیل پرز توصیه خرید مایکون برزیلی و ته‌وز آرژانتینی را به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های حضورش در رئال کرده است، با حضور احتمالی روی نیمکت کهکشانی‌ها، خود را در معرض امتحانی دیگر و البته دردسرساز قرار خواهد داد تا این ماجراجویی‌ها همچنان بخشی از شخصیت آقای خاص را شکل دهد.

حجت‌الله اکبرآبادی
‌ دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها