با نزدیک شدن به جام جهانی 2010، تنها چیزی که میلیون‌ها فوتبالدوست را نگران می‌کند ، همین لیست نهایی تیم‌هایی است که مدعی قهرمانی هستند.
کد خبر: ۳۲۷۹۳۲

برخورد بعضا سلیقه‌ای مربیان تیم‌های ملی با ستاره‌هایی که در طول فصل، با هنرنمایی خود در تیم‌های مطرح باشگاهی اروپا ، چشم‌نوازی می‌کنند ، همواره اسباب ناراحتی هواداران پرشمار آن تیم‌ها را فراهم می‌کند.

این بار نیز در شرایطی که کمتر از یک ماه دیگر تا آغاز جام‌جهانی زمان باقی است، سیاهه‌ای که نام بازیکنان غایب در جام‌جهانی را در خود دارد، پر است از چهره‌های دوست‌داشتنی و محبوبی که هر کدام می‌توانند به افزایش جذابیت‌های آوردگاه بزرگ جام جهانی فوتبال کمک کنند.

دیه‌گو مارادونا که خصلتا اعتقادی به نظرات کارشناسان و هواداران فوتبال در آرژانتین ندارد، این بار هم در انتخاب نفرات تیم ملی همان کاری را کرد که مورد نظر خودش بود.

با نگاه به لیست نهایی این مربی که روز گذشته اعلام شد، باید گفت استفان کامبیاسو و خاویر زانتی از اینتر، فرناندو گاگو از رئال مادرید و گابریل میلیتو از بارسلونا سرشناس‌ترین غایبان تیم ملی آرژانتین در جام‌جهانی هستند.

دونگا سرمربی برزیل هم به لجبازی‌های ماه‌های اخیرش ادامه داد و براحتی از نام‌هایی چون رونالدینیو، روبینیو و پاتو چشم پوشید.

وقتی این سه بازیکن جایی در تیم ملی برزیل نداشته باشند، مشخص است که آدریانو و رونالدو نباید به نبودن نامشان در لیست نهایی تیم ملی برزیل اعتراضی داشته باشند.

ایتالیا هم که برای دفاع از عنوان قهرمانی خود قدم به آفریقای جنوبی خواهد گذاشت نه لوکا تونی را با خود به قاره سیاه می‌برد و نه فرانچسکو توتی را. مارچلو لیپی حتی برای آلساندرو دل‌پیرو هم جایی در لیست نهایی تیمش در نظر نگرفته تا لاجوردی‌پوشان این بار بدون حتی یک بازیکن فانتزی در جام‌جهانی بازی کنند.

ریموند دومنک، سرمربی فرانسه هم برای جام‌جهانی 2010، کریم بنزما ، ‌پاتریک ویه‌را و سمیر نصری را در کشورش جا خواهد گذاشت.

او در عین حال نام تیه‌ری آنری را که در 6 ماه اخیر به یکی از نیمکت‌نشین‌ترین بازیکنان بارسلونا مبدل شده بود، در لیست خود گنجانده است تا مشخص شود معیارهایش برای دعوت از بازیکنان ملی‌پوش صرفا سلیقه‌ای است، نه منطقی.

به جمع غایبان جام‌جهانی باید رود فان نیستلروی را هم اضافه کرد. برت فان مارویک، سرمربی هلند، مهاجمانی چون آرین روبن (بایرن مونیخ)، کلاس یان هانتلار (میلان)، درک کویت (لیورپول)، رابین فن پرسی (آرسنال) و حتی رایان بابل (لیورپول) را به رود فان نیستلروی ترجیح داد تا این مهاجم سابق رئال مادرید هم به جمع سرشناس‌ترین تماشاگران جام جهانی آفریقا اضا‌فه شود.

در این میان شاید نفراتی که فابیو کاپلو و ویسنته دل بوسکه برای همراهی تیم‌های ملی انگلستان و اسپانیا در جام جهانی دعوت کردند، بیشتر از همه به ذائقه فوتبالدوستان نزدیک بود.

کاپلو از میان بازیکنان مطرح فقط روی نام اوون هارگوریوز خط قرمز کشید و دل بوسکه هم تنها بویان کرکیچ را از همراهی تیم ملی در جام‌جهانی محروم کرد.

در هر حال هنوز هم بسیاری از فوتبال‌دوستان از این بابت که نتوانستند نمایش اریک کانتونا و دیوید ژینولا را در جام جهانی 1998 ببینند، از امه ژاکه ناراحتند و حتی با وجود قهرمانی فرانسه در آن جام، او را نبخشیدند و این خود نشان می‌دهد که فوتبال به ستاره‌هایش زنده است.

رضا پورعالی ‌‌
‌‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها