این دزدان دریایی سومالی هم مثل این که باجگیری حسابی به مذاق‌شان ساخته و هراز چندگاهی هوس می‌کنند تا به یک کشتی حمله کنند و از صاحبان آن باج بگیرند.
کد خبر: ۳۲۴۷۱۴

اگرچه تا چند سال پیش فکر می‌کردیم که عمر دزدان دریایی به پایان رسیده و فقط می‌شود آنها را روی پرده سینما دید، اما دزدان دریایی سومالی نشان دادند که نسل دزدان دریایی منقرض نشده است.هفته پیش آنها کوشیدند تا یک فروند نفتکش ایرانی را مثل سایر کشتی‌ها بربایند، اما با اقدام به موقع ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش، دزدان دریایی سومالی دست از پا درازتر به خانه برگشتند.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، یک فروند نفتکش ایرانی که از مبدأ جزیره خارک به مقصد بندر عین‌السوخنای کشور مصر در حرکت بود، در خلیج عدن با حمله دزدان دریایی مواجه شد، ولی این اقدام دزدان دریایی از سوی ناوگروه نیروی دریایی ارتش ناکام ماند.

این نفتکش ایرانی پیش از ورود به منطقه خلیج عدن با تهدید دزدان دریایی مواجه شده بود، ولی هماهنگی‌های لازم از سوی نفتکش ایرانی با ناوگروه اعزامی نداجا موجب شد تا اقدام‌ دزدان دریایی با عکس‌العمل سریع غیورمردان نیروی دریایی مواجه شود.

حمله دزدان دریایی توسط 15 فروند قایق اعزامی انجام شد که همگی این قایق‌ها پس از درگیری مسلحانه با ناوگروه نیروی دریایی ارتش و تحمل صدمات فراوان، ناچار به ترک منطقه شدند.این نفتکش از نوع سوپر تانکر و حامل 300 هزار تن نفت خام سنگین بود که حدود 150 میلیون دلار قیمت داشت.این نفتکش پس از رهایی از دست دزدان دریایی با اسکورت هفتمین ناوگروه اعزامی نداجا با امنیت کامل به سمت مصر حرکت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها